Megtévesztő volt a Vodafone reklámja
Harminc millió forintra bírságolta a Vodafone Magyarországot a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megtévesztő mobilinternet reklámok miatt. A GVH a mobilinternet hálózatot népszerűsítő, 2012. február 13. és március 31. között zajlott reklámkampányát vizsgálta.
A hatóság szerint a vállalkozás valótlanul állította, hogy szélessávú mobilinternet hálózata bárhol elérhető, ráadásul a reklámok a másik két versenytárs hálózatát is kritizálták. A reklámban fő üzenete a GVH szerint az volt, hogy a Vodafone mobilinternet hálózata országszerte mindenhol elérhető, míg a két versenytárs hálózata nem. A GVH szerint ez alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére.
Súlyosbító tényezőként értékelték a 30 milliós bírság kiszabásakor, hogy a jogsértés közel két hónapon át folyt, és a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosbító körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozás korábban már több alkalommal tanúsított a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást.
A Vodafone szerint a GVH azért találta megtévesztőnek reklámfilmjét, mert a benne szereplő mobilinternet lefedettségre vonatkozó „országszerte” szóhasználatot az „országban mindenhol”-ként értelmezte. A társaság közleménye pontosítja, hogy mire is gondoltak valójában: a Vodafone Magyarország mobilinternet lefedettsége az ország területének 91 százalékán érhető el a lakosság 95 százaléka számára.
Rovataink a Facebookon