További Cellanapló cikkek
- Ár-érték arányban komolyan odarakja magát a Xiaomi új telefonja
- Megérkezett Magyarországra a világ negyedik legnagyobb mobilgyártója
- Több mint 15 éves hagyománnyal szakíthat a Samsung
- Jó lenne ez, csak nem ennyiért – teszten a Galaxy S24 FE
- Páros lábbal rúgja ránk az ajtót a Qualcomm új csúcskategóriás chipje
A feltöltőkártyás ajánlatok után az előfizetéses lakossági díjcsomagok árát is megemeli a Telenor, az erről szóló kötelező értesítőket már ki is küldte az ügyfeleinek. A július 1-től életbe lépő változás, bármilyen kellemetlen is, meglepőnek semmiképpen nem mondanánk. A Telekom is emelte az árait, és a Telenornál is pár hete elkezdődött a folyamat a céges előfizetőkkel.
A Telenor ingyen felkínálja a díjcsomagváltás lehetőségét, ha az ügyfél valamilyen MyTariff előfizetést választ, de a szúrópróbaszerű összehasonlításokból az jött ki, hogy az új tarifacsomagok eleve drágábbak és/vagy kevesebb extrát nyújtanak.
A Smarttarifa 3, aminek a díja 5790 forintról 6290 forintra fog nőni, eredetileg 176-203 perc beszélgetést (a hívott fél hálózatától függően), 500 MB adatot, valamit korlátlan emailt, böngészést és navigációt tartalmazott, egy sms pedig 37 forintba került. A MyTariff rendszerében az ehhez legközelebb álló ajánlat 6190 forintért 160 perc beszélgetést és 300 MB adatot tartalmaz, a korlátlan emailért és böngészésést ezen felül még 1100 forintot kell fizetni (felhasználva a 400 forintos extra szolgáltatás keretet), és az sms-ek itt is 40 forintba kerülnek. Látható, hogy mindenből jóval kevesebbet kapunk tarifaváltással, ha nem nyeljük be az áremelést.
Azt is meglepődve vettük észre a MyTariff szerződési feltételei közt, hogy a Telenornál a forgalom lassítása maximum 0/0 kbps sebességet jelent.
Az ügyfelek nem igazán értik a lassítás fogalmát, sokan azt hiszik, hogy gond van a hálózattal, ezért lassult be az internetkapcsolatuk hirtelen. Nem szeretnénk a Hipernetbe vetett bizalmat azzal aláásni, hogy mesterségesen lassított, élvezhetetlen szolgáltatást biztosítunk, így egyszerűbb a helyzet: időben figyelmeztetünk, lehetőséget biztosítunk a további adatjegyek vásárlására, majd lekapcsolunk.
A MyTariff csomagban 200 különféle kombináció lehetséges, és ezeket nem lehet összehasonlítani a régi csomagokkal, állítja a Telenor, de ennek egy kicsit ellentmond, hogy a MyTariff esetében is egyértelmű elkülöníthető díjcsomagokkal van dolgunk, igaz ez csak akkor látható, ha egy extra kattintással bekapcsoljuk a részletek megjelenítését. (A kapcsoló mögé rejtett tartalom a XXI. század apróbetűje?) Itt látható, hogy valójában MyTariff XS, S, M és L alapcsomagokra kötünk hűségszerződést, és ezek mellett kiegészítő szolgáltatásokra fizethetünk elő. Hogy mi garanálja a hűségszerződésen kívüli extra csomagok árának maradandóságát, azt nem tudjuk megmondani.
A Telenor bejelentett áremelése kétoldalú szerződésmódosításnak számít: az a törvény által előírt módon tájékoztatják a kezdeményezett szerződésmódosításról az ügyfeleket , akik 15 nap alatt eldönthetik, hogy elfogadják-e az emelést. Azért is igyekeznek a módosításokkal a távközlési cégek, mert azt most még könnyen megtehetik; a hatályos rendeletek alapján automatikusan elfogadja az ügyfél a változást, ha erről nem nyilatkozik a megadott határidőn belül. Augusztustól azonban már nem lesz ilyen egyszerű módosítani a szerződéseket.
Hogy miért emel a Telenor?
A NMHH frekvenciapályázatán a társaság 31,725 milliárd forint egyszeri díjat fizetett a 800, 900 és 2600 MHz-es tartományban lévő frekvenciablokkokért, és 2,5 milliárd forint éves frekvenciadíj fizetési kötelezettséget vállalt. A pályázatra benyújtott ajánlatában a Telenor vállalta, hogy 5 éven belül a magyar népesség 96 százalékára kiterjeszti a 4G lefedettséget. A mobilszolgáltató tervei szerint 15-20 milliárd forintot fordít a 4G hálózat fejlesztésére a következő 3 évben.
Ez tényleg egy nagy rakás pénz. A mobilcég azt mondja, a kimagasló ügyfélélmény biztosítása miatt emelnek árakat. Ezen kívül ismét megemlítették, hogy Magyarországon sokat kell adózni a távközlésben, a forgalmuk harmada az államhoz kerül. Jó döntés a mobiltársaság részéről, hogy ezekkel érvelnek. Nagyon hülyén venné ki magát, ha az ügyfelek szívéhez szóló levélben az állna, hogy a 60 milliárd forintos kivett osztalékra, vagy az NMHH által kiszabott 250 millió forintos bírságra kellett a pénz.
Rovataink a Facebookon