![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Kígyózó sorok, elérhetetlen telefonos ügyfélszolgálat a Telenornál
További Cellanapló cikkek
A Telenor június elején bejelentette, hogy árat emel kétoldalú szerződésmódosítással, de az ügyfelek felbonthatják a szerződésüket, ha nem akarnak magasabb havidíjat fizetni. Rögtön botrány lett belőle, és végül a Nemzeti Média- és Hírközlési hatóság (NMHH) közbelépett. Ennek az lett az eredménye, hogy múlt pénteken közölték: eltekintenek az áremeléstől. Ehhez azonban az ügyfeleknek június 30-ig jelezniük kell, hogy nem kérnek a kétoldalú szerződésmódosítással bevezetni kíván magasabb havidíjakból.
Az értesítés rövid határidővel és elég rossz időpontban ment ki, a pénteki munkaidő vége felé, aminek az lett az eredménye, hogy a telefonos ügyfélszolgálaton hétfőn megnőtt a várakozási idő (és valószínűleg kedden is tömeg lesz). Több olvasónk jelezte, hogy fél órán át kellett várakozni, és akkor sem vette fel senki.
![20150629 103611](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/879/8797/87972/8797299_8c8b831a0b585fe9e6f1e69101cc8272_wm.jpg)
Az üzletek is túlzsúfoltak, annyian próbálják megakadályozni az áremelést.
Amellett, hogy az ügyintézés 10 ügyfél/óra sebességgel halad, leállt a sorszámkiadó, ezért az üzletvezető postitra írt sorszámot, és azt osztogatják. Van egy kis lincshangulat természetesen, előkerült panaszkönyv, stb. Izgalmas, na
– írja például egyik olvasónk. Helyszíni beszámolók szerint néhány üzletben azzal próbálják gyorsítani a folyamatot, hogy felírják papírra az ügyfél telefonszámát, és azt ígérték, hogy ezzel elfogadottnak tekintik a nyilatkozatot, és vissza is hívják az ügyfelet.
Máshol azonban leszerelték a boltban megjelelő hűségkedvezményes ügyfelet, és azt mondták neki, egyetlen lehetősége van a kétoldalú szerződésmódosítástól elállni: felbontani a hűséget, kifizetni a több mint húszezer forintos kötbért. Kollégánknak is a hűségidő miatt nem volt jó választása: felbonthatta volna a szerződést (több mint százezres kötbért fizetve), vagy tarifát válthatott volna, de a hűségszerződés miatt csak drágább tarifára válthatott volna, illetve a meglevő áron kaphatott volna egy gyengébb szolgáltatást.
Frissítés: erről azt nyilatkozta a Telenor, hogy „nincs különbség a hűséges és hűség nélküli ügyfél között, mindkettő jelezheti a határidőig, ha nem szeretné a díjváltoztatást, és akkor nem hajtjuk végre az esetében.
A Telenor továbbra is azt javasolja az előfizetőinek, hogy telefonon jelezzék a szerződésmódosítással kapcsolatos szándékukat.
Akik visszahívást kértek, mindenkit visszahívunk, és nem kell aggódniuk, nem lesz áremelésük július 1-től
– mondta a Telenor sajtószóvivője. Kérésünkre a mobilcég a telefonos automata útvesztőjéhez is adott egy térképet. Azokat a bűvös számokat, melyekkel gyorsan továbbléphetünk a megfelelő menüpontra:
Ha a 1220-at hívja az ügyfél, akkor az alábbit javasoljuk: 6-os, majd 2-es gomb: „Visszahívás kérése a kétoldalú szerződésmódosítással kapcsolatban.”
![received 856825061021539](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/879/8798/87988/8798893_88b2dcf3c2cf4d57fd06ba1a1526bb91_wm.jpg)
Ez persze csak akkor működik, ha a 1220 éppen elérhető. Kollégánk többször próbálta feltárcsázni a számot, és először el sem jutott az automata ügyfélszolgálat menüjébe („a hívott szám átmenetileg nem elérhető”), utána két alkalommal foglaltat jelzett a telefon. Olvasóinktól is több hasonló levél jött, például a lenti:
Miért nem lehet reggel óta a Telenort se telefonon se neten utol érni? Folyamatosan „a hívott szám nem elérhető”, a panaszlapok nem aktívak, így persze könnyű nagyon panaszmentesnek lenni…
Frissítés a cikk megjelenése után:
A Telenor hivatalos nyilatkozata
A Telenor június 24-25-én SMS-ben, személyre szabott módon tájékoztatta érintett ügyfeleit díjszabásuk várható módosításáról.
Az előfizetők a módosítással kapcsolatos döntésüket a Telenor bármely ügyfélszolgálati csatornáján jelezhetik, és ennek függvényében lép, vagy nem lép hatályba a díjváltozás számukra. Emiatt a telefonos ügyfélszolgálaton és az üzletekben átmenetileg megnövekedett a várakozási idő, ezért érdemes a 1220-as telefonos ügyfélszolgálaton a 6-os menüpontban a 2-es gombbal visszahívást kérni.
A Telenor ügyintézői júliusban mindenkit felhívnak, aki visszahívást kér bármilyen csatornán és mindenkivel személyesen egyeztetnek, így a visszahívást kérő ügyfeleknek a visszahívásig nem kell aggódniuk a július elsejei tarifaváltozás miatt.
A Telenor ügyfélszolgálata nagy erőkkel dolgozik az ügyfelek kérdéseinek megválaszolásán és a társaság déltől az üzletekben is gyorsított ügyintézési eljárást vezetett be az áremeléssel kapcsolatos kérdések kezelésére.
A hosszabb várakozási időért a Telenor ezúton is elnézést kér az érintett ügyfelektől.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Rovataink a Facebookon