Elbúcsúzhatunk a jövendőbeli iPhone miniktől
További Cellanapló cikkek
- Eddig nem látott funkcióval debütálhatnak a Samsung jövő évi csúcskészülékei
- Rajongóknak szinte kötelező: szó szerint varázslatos lett a Harry Potter-telefon
- Máris befutott az Android 16 első előzetes kiadása
- Megállíthatatlan hegyomlásként zúdul ránk az Asus új telefonja
- Ár-érték arányban komolyan odarakja magát a Xiaomi új telefonja
Az Apple még 2020-ban, az iPhone 12-es szériával mutatta be az első mini iPhone-t, ezzel kvázi feltámasztva a kompakt, ám bivalyerős telefonok piacát, a 13-as szériával pedig tovább fejlesztették mindazt, amit egy évvel ezelőtt elkezdtek. Hiába azonban a rengeteg pozitív visszajelzés, a mobil eladásai nem hozzák az almás cégtől elvárt szintet, így hát az iPhone-ok következő generációjából teljesen ki is vezetik azt.
Az első pletykák a mini iPhone-ok beszüntetéséről még márciusban röppentek fel, akkor a 9to5 Mac forrásai szerint arról szólt a fáma, hogy a 2022-es kínálat – akárcsak az előzőek – négy modellből fog állni, a minikiadás azonban ezúttal már kihagyásra kerül.
Mivel egy viszonylag korai pletykáról volt szó, érdemes volt mindent megkérdőjelezni, két hónappal később azonban továbbra is ugyanez a helyzet, így mostanra szinte biztosra vehetjük, hogy idén új mini iPhone nélkül maradunk. Helyette a következő modellekkel számolhatunk:
- iPhone 14 – 6,1 hüvelykes kijelzővel és az iPhone 13-ből megismert előlapi kamerakivágással
- iPhone 14 Max – 6,7 hüvelykes kijelzővel és szintén az iPhone 13-ből megismert előlapi kamerakivágással
- iPhone 14 Pro – 6,1 hüvelykes kijelzővel és új generációs, két részből álló előlapi kamerakivágással
- iPhone 14 Pro Max – 6,7 hüvelykes kijelzővel és új generációs, két részből álló előlapi kamerakivágással
Mint említettük, a modell beszüntetése mögött egyértelműen az eladások állnak. A Counterpoint Research által kiadott jelentésből nemrégiben kiderült, hogyan oszlik meg a kereslet az Apple legújabb telefonjai között, ezek tudatában pedig annyira már nem is meglepő a cég döntése. Az élen az alap iPhone 13 áll az eladások masszív, 51 százalékával, amit az iPhone 13 Pro Max követ 23 százalékkal. A sorban a harmadik az iPhone 13 Pro az eladások 21 százalékával, a sereghajtó pedig az iPhone 13 mini, mely mindösszesen csak 5 százalékot tudott magának szerezni a kompakt méret, a bitang teljesítmény és a kedvezőbb ár ellenére is.
Fontos megjegyezni, hogy a Counterpoint csak a kínai piacot vizsgálta, az iPhone 12 mini globális eladásairól készült korábbi elemzés azonban hasonlóan alacsony számokat mutatott a legkisebb modellt illetően – így masszívabb eltérésről bizonyára sehol sem beszélhetünk. Az új iPhone-okat valószínűleg szeptemberben, az Apple szokásos őszi termékbemutatóján jelentik be.
Rovataink a Facebookon