Darabjaira szedték az iPhone 14-et, kiderült, mennyibe kerül az előállítása
További Cellanapló cikkek
Nem meglepő módon nagymértékben drágultak az előállítási költségek, azonban így sem kell félteni az Apple-t.
Ahogy a korábbi években, úgy idén is közzétette aktuális iPhone-szétszedős beszámolóját a Nikkei Asia, Japán egyik legnagyobb gazdasági lapja. A portál minden évben szétszedi az almás cég aktuális csúcsmodelljét (jelen esetben az iPhone 14 Pro Max 128 GB-os változatát), hogy megállapítsák, az aktuális fogyasztói árral szemben mennyibe is kerülhet a gyártónak összerakni a készüléket.
Nem meglepő módon az idei adatok egy körülbelül húszszázalékos emelkedést állapítottak meg az anyagárak tekintetében, mely felettébb nagy ugrásnak számít. A Nikkei szerint az iPhone 14 Pro Max alkatrészárai 501 dollárnál állnak meg, ami kicsivel kevesebb, mint a fele a készülék 1099 dolláros ajánlott fogyasztói árának – fontos azonban észben tartani, hogy mindebben nincs benne maga az összeszerelés és a csomagolás ára, a marketing, illetve természetesen a kutatás és fejlesztés költsége sem,
ÍGY KORÁNTSEM MONDHATÓ EL, HOGY AZ APPLE 100 SZÁZALÉKOS HASZONNAL ÁRULNÁ KÉSZÜLÉKEIT.
Azt persze valószínűleg sohasem fogjuk megtudni, hogy az előbb felsorolt tételek hány dollárt dobnának hozzá egyetlen készülék előállítási költségéhez, mint ahogy azt sem, hogy mi az alkatrészek valós ára – a cupertinói cég ugyanis minden bizonnyal több beszállítótól is kedvezményt kap a nagy tételű rendelések miatt.
Mindenesetre a Nikkei becslései izgalmas kiindulópontnak számítanak, melyek ha a pontos összeget nem is mutatják meg, az előző évekhez mért drágulást biztosan. Az új Pro iPhone-ok egyik legdrágább alkatrésze a 110 dolláros A16 Bionic chip, melynek elődje, az A15 Bionic mindössze feleennyibe került a gyártónak, így hirtelen értelmet nyer az is, hogy az alapmodellek miért nem kapták meg azt. A második legdrágább komponens maga a kamerasziget és a kameraszenzorok, melyek tavalyhoz képest 50 százalékkal kóstálnak többet az Apple számára, körülbelül 15 dollárnál megállva.
Érdekes az a tény is, hogy a kaliforniai vállalat évről évre próbál egyre inkább függetlenedni a keleti beszállítóktól, míg ugyanis 2021-ben az alkatrészek csupán 21,6 százaléka érkezett egyesült államokbeli beszállítótól, addig idén ez már 32,4 százalékra tehető ki.
Rovataink a Facebookon