![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Egyetlen telefongyártó tudott csak növekedést elérni Európában az idén
A Counterpoint Research Market Monitor Service közzétette legfrissebb jelentését, miszerint az európai okostelefon-szállítások 11 százalékkal csökkentek 2023 harmadik negyedévében az előző év ezen időszakában mért eladásokhoz képest. A legtöbb gyártó ehhez hasonló visszaesést könyvelhetett el, egy azonban a negatív adatok ellenére is képes volt növekedni.
A nyugat-európai eladások nyolc százalékkal csökkentek, ami enyhe felüdülés az előző év 14 százalékos visszaeséséhez képest, Kelet-Európában azonban már nem volt ennyire felhőtlen a helyzet – itt 15 százalékos csökkenést mértek az eladásokban; vélhetően a gazdasági és geopolitikai nehézségek miatt.
![GettyImages-1636798080](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5194/51947/519470/51947071_5a4de38638597bb6b047b871e254bd72_wm.jpg)
A teljes piacot kommentálva Harshit Rastogi kutatási elemző elmondta: „2023 harmadik negyedévében 2011 óta a legalacsonyabb volt az okostelefon-szállítások száma a harmadik negyedévben. Néhány gyártónak azonban sikerült megvetnie a lábát a piacon, például a Transsion-márkáknak, a TECNO-nak és az Infinixnek (különösen Oroszországban), míg a HONOR Nyugat-Európában teljesít meglepően jól” – fogalmazott.
A Samsung éves szinten 15 százalékkal csökkent, ezzel 2011 óta a legalacsonyabb harmadik negyedéves szállítást elkönyvelve. A visszaesést egyedül a Galaxy Z Fold5 és Z Flip5 mobilok enyhítették, amiket kifejezetten jól fogadott az európai piac. A részesedési versenyt a harmadik negyedévben az Apple nyerte, az eladott készülékek 24 százaléka volt almás márkájú – ennek ellenére azonban három százalékkal míg így is kevesebb készüléket adtak el. A Xiaomi 13 százalékkal esett vissza,
a Honor azonban egyedüliként a régióban növekedést könyvelhetett el.
A Counterpoint szerint ezzel a márka elsősorban olyan kínai gyártóktól vesz el vásárlókat, mint például az Oppo. Az eredmény kapcsán a Honor úgy fogalmazott, hogy a Magic-széria úttörő újításaival vagy a HONOR Magic V2 bevezetésével a márka nem csak a kihívást jelentő európai piacon állja meg a helyét, hanem egyértelművé teszi azt is, hogy érti a fogyasztók igényeit a nehéz gazdasági időkben. „Mindezt úgy, hogy új ipari mércéket állít fel” – tették hozzá.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Rovataink a Facebookon