A végén jött az új Star Wars, és mindenki elájult

GettyImages-539774676
2017.06.11. 09:45

Az Electronic Arts konferenciája hivatalosan nem az idei E3 része: az egyik legnagyobb videojáték-kiadó az expo előtti napon, Hollywoodban tartotta a sajtótájékoztatóját, nem az E3 helyszínéül szolgáló Convetion Centerben. A show a Madden 19: Long Shottal kezdődött, az amerikai focis sportjáték újabb részével.

Az EA-re jellemző, viszonylag új, kissé bizarr trend, hogy amelyik játékba be lehet csempészni néhány sor történetet, abba belecsempészik, tökmindegy, hogy sportjátékról vagy autóversenyről van szó. A narratívával felturbózott sportjáték nem vadonatúj recept, de láthatóan kitart; ki tudja, egyszer talán stadionépítős minijátékot is kapunk az új Fifához. (Ezen a ponton szeretném a cselekményes pornó mintájára meghonosítani a cselekményes sportjátékot, mint műfajleírást.)

Ezután Andrew Wilson, az EA vezérigazgatója a színpadra lépve méltatta egy kicsit a Star Wars: Battlefrontot. Ahogy fogalmazott,

a kritikák egy része pozitív volt, a másik fele konstruktív,

amit a közönség röhögése kísért; kétségtelen, a Star Wars-világháború ötlete grandiózus volt, de ez a játék tartalmi hiányosságait nem pótolta. Hogy ezeket mivel tömik be, az egyelőre nem derül ki, mert Andrew Gulotta, az EA Planet producere váltotta Wilsont, hogy húszmillió elégedett Battlefield 1-játékosról és a csapatjáték fontosságáról beszéljen.

Itt tűntek fel először a youtuberek és a játékosok, akik a Battlefield-élményeikről meséltek elragadtatva. A jelek szerint ezt is lehet még hova fokozni, mert nyáron jönnek az éjszakai pályák, illetve szeptemberben kapunk egy új kiegészítőt, az In The Name of the Tsart, amiben a keleti fronton harcolhatunk hat új pályán az oroszok ellen.

A közösségépítés és a játékosközpontú megközelítés az egész prezentáció alatt nagy hangsúlyt kapott. Patrick Söderlund elmondta, hogy az EA nagyon rágyúr a multiplayerre: idén megrendezik minden idők legnagyobb FIFA-bajonkságát. A youtuberek láthatóan fontosak a kiadónak: érthető, hiszen az elégedett végfelhasználónál nem kell jobb reklám, olcsóbbat meg keresve se találnának. És kapucnis pulcsis geekekból sztár(e-)sportolókat nevelni tényleg szép életpályamodell. (Bezzeg a drónpilóták sose kaptak ekkora elismerést az igaziaktól.)

Az új FIFA-trailer a Real Player Motion Technologyval, illetve az utolsó ujjmozdulatig bedigitalizált Christiano Ronaldóval kecsegtet. A színpadra hívott két sportkommentátor egy focimeccs legizgalmasabb pillanatait idézve, egymás szavába vágva méltatták a FIFA 18: The Journeyt, illetve a főszereplő Alex Huntert.

A Need for Speed: Paybacket Jesse Wellens, egy youtuber vezette föl. A producer Marcus Nilssonnak maradtak az olyan varázsszavak, mint a jaw-dropping action moment és a brand new experience. Igen, az NFS: Paybackben is lesz sztori, 3 játszható karakterrel. Az ígéretek szerint a kocsik még sosem voltak ilyen mértékben módosíthatók: akár egy bogárhátú roncsából is építhetünk supercart, egyedi festéssel és kiegészítőkkel.

A trailerben egy kamiont kell utolérni, hogy ellopjunk belőle egy kétmillió dolláros Koenigsegg sportkocsit. A kamion bombákat potyogtat, közben az útról ki kell lökdösnünk a riválisokat is; aki játszott a Burnout Takedownnal, annak ez ismerős lehet. A csavar akkor jön, amikor elérjük a kamiont, mert ekkor női utastársunk átmászik a járműre, kilopja belőle az autót, és innen már őt irányítjuk. A Need for Speed: Payback küldetésalapú autóverseny lesz, nyitott világgal, választható küldetésekkel, és persze sok-sok sztorival.

A konferencia egyik legérdekesebb játékát a Brothers: Tale of Two Sons alkotói mutatták be. Az A Way Out kooperatív kalandjáték, amit csak ketten játszhatunk: vagy osztott képernyős módban, ketten egy kanapén ülve, vagy online. De az együttműködés fontos lesz, mert a két főszereplő karakternek meg kell szöknie egy börtönből, és ehhez mindkettőjükre szükség van. Josef Fares, a játék vezető fejlesztője elmondta, hogy a történetmesélős játékok határait akarták feszegetni, de a kreatív szabadság csorbítása nélkül.

A játékmenetben állítólag temérdek variációs lehetőség van, felfedezéssel, akcióval, mondta Fares, aki ezen a ponton intenzív lelkesedési rohamot kapott a színpadon, és üvöltve üdvözölte a svédországi haverokat, akik otthonról nézik a műsort. Az A Way Out 2018 elején jelenik meg.

Egy új cím az innováció legtisztább formája

– mondta a színpadra visszatért Söderlund, majd kis felvezetés után láthattunk egy rövid kedvcsinálót az új BioWare-játékból. Sok nem derült ki belőle, csak annyi, hogy a címe Anthem, a Frostbite grafikus motor hajtja, és gyönyörű lesz. Ennél többet nem árultak el; majd a Microsoft-konferencián, hogy demózhassák vele az új Xbox konzol, a Scorpio erejét.

A sztorizás az NBA Live 18: The One-ból sem maradt ki. A történet megismerése még várat magára, de a játék első demóját már augusztusban kipróbálhatjuk. Ez volt az egész konferencia egyik legjobb pillanata – na nem a látottak, hanem a trailer alá beillesztett Kendrick Lamar-szám, a .DNA miatt, amiből diszkréten kieffektezték a káromkodásokat.

Aztán jött az igazi pixelpornó: 30 perc Star Wars: Battlefront 2. A kivetítőn Twitter-üzenetek peregtek – alighanem ezek a felhasználói visszajelzések, amiket Wilson említett. Megszólalt az Imperial March téma, de nem Darth Vader masírozott be a rohamosztagosokkal, hanem Janina Gavankar, hogy személyesen méltassa a játékot. Elmondta, hogy a Battlefront 2 egy eredeti Star Wars történet lesz, ahol a kedvenceink bőrébe bújhatunk; a sztori A jedi visszatér és Az erő ébredése között játszódik.

Gavankar még gyorsan eldarálta, hogy a játékban háromszor annyi tartalom lesz, mint az előző részben, ezenkívül kapunk couch coop és skirmish játékmódokat, valamint több szereplőt a multiplayerbe, több járművet, több hőst, több bolygót, és sosem látott testreszabási lehetőségeket. Aztán jött a trailer, és megőrült az egész világ.

Az ezután következő multiplayer összecsapások megmutatták, hogy a játék grafikája két fokkal kevésbé lesz látványos, mint a kedvcsinálóban, de tény: ennél látványosabb harcjeleneteket még sosem láthattunk egy Star Wars-játékban sem.

A konferencia érdemi része a csúcspontján ért véget, ezután már csak a kiállított demókat mutogatták a közönségnek. A bemutató hozta a papírformát, de a valódi újdonságokból kevés volt. Az A Way Out kreatív megoldásai vitathatatlanok, és az Anthem is várhatóan a falhoz keni majd a BioWare-rajongókat, csak az ínyencségekre várók szájíze maradhatott picit keserű. A mérleg másik serpenyőjében viszont ott van húszmillió elégedett Battlefield-rajongó, és borítékolhatjuk, hogy a Star Wars: Battlefront 2-ből is elfogy legalább ugyanennyi.