Az EA szerint a játékaik nem lehúzósak, csak meglepetéseket kínálnak pénzért
További Godmode cikkek
A brit parlament digitális, kulturális, média- és sportbizottsága épp vizsgálatot folytat az addiktív technológiák témájában, és a héten két amerikai videojátékos cég, az EA és az Epic képviselőit hallgatták meg. A feszült és helyenként egészen ellenséges hangulatú meghallgatáson többek között a videojátékok egy utóbbi időben elterjedt eleméről, a loot boxokról is szó esett, amely a kritikák szerint éppen úgy működnek és olyan hatást váltanak ki a játékosokból, mint a szerencsejátékok – írja a PC Gamer.
A videojátékokban egyre inkább elharapódzó gyakorlat, hogy a játékon belül lehet olyan csomagokat – úgynevezett loot boxokat – venni, amelyeknek a tartalma véletlenszerű, de valamilyen formában felturbózza a játékélményt, így sokakat csábít fizetésre. A játékfejlesztők azért szeretik ezeket a mikrotranzakciókat, mert amíg a játék megvásárlásáért csak egyszeri díj szedhető be, a kis kiegészítések megvásárlása folyamatosan csordogáló bevételforrást jelent. Ez a véletlenszerű jutalmakkal kecsegtető játékon belüli vásárlás azonban egyre több tiltakozást vált ki. A felháborodás oka, hogy a loot boxok hatásmechanizmusa egészen a szerencsejátékokéra emlékeztet: a játékoson úgy fizetnek, hogy nem tudják, mit kapnak, csak reménykednek, hogy valami jót. Ha nem, fizethetnek újra, hátha majd most; ha meg igen, a pozitív visszacsatolás megerősíti őket – vagyis könnyen fizethetnek újra.
A meghallgatáson az EA képviselője ezzel szemben kifejtette, hogy szerintük a loot boxok egyáltalán nem hasonlítanak a szerencsejátékra, úgy gondolják, hogy etikus gyakorlatról van szó, és nem is loot boxként kéne hivatkozni erre az egészre, mert ezek inkább "meglepetés-mechanizmusok", akárcsak a Kinder tojás, márpedig az emberek tudvalevőleg szeretik a meglepetéseket.
A hatóságok és a politikusok viszont úgy tűnik, kevésbé: több ország a gyakorlat betiltását fontolgatja, és volt már játék, amelyben önként fel is függesztették azt a negatív reakciók hatására.
Rovataink a Facebookon