A PlayStation 5 célja, hogy bevigyen a Mátrixba
További Godmode cikkek
A Microsoft megnyerte a bejelentős versenyt, és hétfőn részletesen leírták, mi hajtja majd az Xbox Series X-et. A labda szerdáig a Sony térfelén volt, és nem volt egyértelmű, hogy jól járnak-e azzal, hogy pár nappal a versenytárs után jelentik be a PlayStation 5 részleteit, vagy nem.
Eredetileg a nyárra elhalasztott GDC konferencián akarták megtenni a bejelentést, de minden prezentáló a netre kényszerült, így a fő rendszermérnök, Mark Cerny egy YouTube élő stream során számolt be a konzolról.
Ezúttal nem a játékok, hanem a hardver volt a középpontban. Cerny az első másfél évezredben (legalábbis ennyinek tűnt) arról mesélt a rajzolt közönségnek, hogy hogy működnek az SSD-k, HDD-k, és hogy mennyire azt szeretnék, hogy a gyors utazás azonnali legyen, ne kelljen várni. Ez persze az eredeti közönségnek, a GDC-re érkező fejlesztőknek releváns információ volt, de rajtuk kívül napi szinten kevés ember kerüli meg a hardveres hátrányokat kanyargó folyosókkal, hosszú liftezéssel.
A PS5-ben dolgozó hardverről aztán ez derült ki:
- CPU: 8x AMD Zen 2 Cores at 3.5GHz
- GPU: 10.28 teraflops, at 2.23GHz, ami természetesen képes ray tracingre, az élethűbb fényhatásokért
- 825 GB SSD
- Memória: 16GB GDDR6/256-bit
- 4K UHD Blu-ray Drive lemezmeghajtó
Cerny kiemelte, hogy a magasabb teraflops-szám nem feltétlenül jelent erősebb gépet – ez egyértelműen A Microsoft felé irányított kritika, hiszen az Xbox One X óta a Microsoft zászlajára tűzte a teraflops-számot. (Az új Xbox 12 teraflopsps lesz)
A PS5 nem nyúl majd olyan messzire vissza, mint a Series X, de az új konzolon minden PS4-es játékot játszhatunk majd.
Az Xbox SSD bővítőkártyákhoz hasonlóan a PS5-höz is lehet majd venni bolti M.2 NVMe meghajtót, amiknek legalább olyan gyorsnak kell lenniük, mint az integrált SSD-nek, azaz 5,5 GB/s-osnak. A gyors SSD-nek sok feladata lesz: gyorsan kell majd indulnia a játékoknak, el akarják hagyni a töltőképernyőket, több szabadságot akarnak nyújtani a fejlesztőknek. A céljuk az, hogy még több játék lehessen egyszerre telepítve, és a patchek telepítését is el akarják engedni, de legalábbis lerövidíteni.
Az elkövetkező években még a hanghatásokon is sokat dolgoznak majd (bár a konzol már év végén érkezik). Cerny többször említette, hogy azt akarják, hogy a játékos belépjen a Mátrixba, amikor beindítja a PS5-öt. Ez azt jelenti, hogy az új GPU-val valósághű látványvilágot akarnak nyújtani, és a hangok is nagyon fontosak.
Azt akarják elérni, hogy ne csak azoknak legyen lehengerlő a hangélmény, akinek házimozi rendszerük van. Egyszerre többszáz hangforrást akarnak futtatni, hogy a játékos körbe vegye a 3D-s audio, és pontosan tudja, merről jön az ellen. Ezt persze könnyebb a fülhallgatókkal megoldani, ami Cerny szerint már kész is van.
Sajnos azt még mindig nem tudjuk, hogy néz majd ki a konzol, lehet, hogy a nemrég eltörölt E3 környékén mutatják majd be.
Rovataink a Facebookon