Még két hónapot csúszik a várva várt Cyberpunk 2077 megjelenése

screen-Cyberpunk2077-Outnumbered But Not Outgunned-RGB-en
2020.06.19. 12:02

Újabb csúszást szenved a Cyberpunk 2077 megjelenése – derül ki a játékot fejlesztő cég, a CD Projekt Red friss Twitter-posztjából:

A Marcin Iwiński cégalapító és Adam Badowsky stúdióvezető által szignált üzenet szerint 2020. szeptember 17. helyett 2020. november 19-én jelenik meg az utóbbi évek egyik, ha nem a legjobban várt szerepjátéka, a disztópikus jövőbe helyezett Cyberpunk 2077.

A közlemény lényegében megismételi a januári bejelentést, amiben az eredetileg április 16-ra tervezett bemutató szeptemberre halasztását közölték, arra hivatkozva, hogy a játék még nincs kész, akad rajta tökéletesíteni való.

Iwiński és Badowsky most azt írják, "akik ismerik a játékkészítéshez való hozzáállásunkat, tudják, hogy nem adunk ki a kezünk közül valamit, ami nincs kész". A fejlesztők tudják, hogy az újabb halasztással elveszthetik a játékra várók bizalmát, elnézést is kérnek miatta, de biztosak benne, hogy a leendő játék érdekében ez a legjobb döntés, amit meghozhatnak.

Az üzenetükben hangsúlyozzák: az a céljuk, hogy a Cyberpunk 2077 olyan játék legyen, ami évekig leköti az embereket, és azt remélik, hogy végső soron megértik majd, miért döntöttek most a megjelenés elhalasztása mellett.

A közlemény szerint a játék már szinte teljesen elkészült, tartalmilag és a játékmenetet illetően végső formát öltött: készen vannak a küldetések, az átvezető jelenetek, a karakterek és a tárgyi világ, a hatalmas Night City minden kalandja csak a játékosokra vár. Azonban a bonyolult, számos szinten egymásba fonódó tartalmi és működési szintek miatt alaposan végig kell menni a játék kódján, és kijavítani egy csomó hibát, valamint kiegyensúlyozni a játék mechanikáját, és mivel jókora virtuális világról van szó, ez sok időt vesz igénybe. (Gyakorlatilag ugyanezt írták áprilisban is: "Night City hatalmas – tele történetekkel, tartalommal és izgalmas helyszínekkel, de az óriási méretének és összetettségének hála még szükségünk van egy kis időre, hogy teszteljük, javítgassuk és polírozzuk.")

Ezen a héten a világ gémer szakírói már elkezdhették tesztelni a játékot – teszik hozzá Iwiński és Badowsky, akik izgatottan várják, hogy mit szólnak hozzá az újságírók, játékbloggerek. A játékról június 25-én lesz egy külön online premier (Night City Wire), ami után megjelenhetnek első kritikák – derül ki végezetül a CD Projekt Red közleményéből. A premier után tovább folytatódik a hibavadászat és a játék tökéletesítése, egészen a novemberi megjelenésig.