Előbb eldől a nagyfelbontású adathordozók háborúja, mint vártuk: a dél-koreai LG a jövő hétfőn kezdődő konzumelektronikai vásáron, a Las Vegas-i CES-en bemutatja azt a lejátszót, amely elboldogul a Sony-féle blu-ray-lemezekkel és a Toshiba-féle hd-vel is. A lejátszó áráról egyelőre nem tudni semmit, de eleinte nyilván drágább lesz, mint a csak hd-lemezeket felismerő készülékek (ezek most minimum 500 dollárba kerülnek) vagy a csak blu-ray-képes lejátszók, amelyeknek 1000 dollár darabja - az utóbbiak árát állítólag sokak szerint azért tartja ilyen magasan a Sony, hogy piacot csináljon nehézkesen induló új konzoljának, a Playstation3-nak.
Az LG hibridlejátszója viszont alaposan keresztbe tesz a Sonynak. Általában is igaz, hogy a kétformátumos lejátszóval a vásárlók jól járnak ugyan, de a gyártók rosszul, hiszen az LG készülékének megjelenése komolyan visszaszoríthatja a csak egy szabvány lejátszására képes lejátszók eladásait.
Hibridlemez a Warnertől
És ez még mind semmi. A formátumháború igazi megoldása nem hardvercégtől, hanem klasszikus tartalomszolgáltatótól érkezik. A Warner Brothers, a Time Warner filmes részlege ugyancsak Vegasban készül bemutatni a CES várhatóan egyik legnagyobb meglepetését, a kétformátumú adathordozót. A New York Times csütörtöki cikke szerint a lemezt Total HD-nak hívják, és jövő kedden rántják le róla a leplet.
A blu-ray- és hd-lejátszókkal is működőképes lemez örökre véget vethet a formátumversenynek, amely a technika mellett elsősorban a tartalomról szólt: a vásárlók nagy része ugyanis még most is azon az alapon dönt az egyik vagy a másik technológia mellett, hogy milyen filmeket adtak ki rá, ez pedig a filmstúdiók és a gyártók közötti egyezségek függvénye. Ebből a szempontból eddig a Sony vezetet, mert a hét nagy filmstúdió közül hattal sikerült megállapodást kötnie, míg a hd-t propagáló Toshibának csak hárommal.
A Warner főnöke, Barry Meyer a Timesnak azt mondta, a Warner azután döntött a duplaformátumú lemez mellett, hogy rájött: sem a blu-ray, sem a hd nem tűnik el egyhamar a piacról, mint ahogy a Sony-féle Betamax veszített annak idején a VHS-sel szemben. "Úgy éreztük, hogy a legfontosabb feladatunk a fogyasztó, a második legfontosabb a kereskedő igényeinek kielégítése" - mondta a Timesnak Meyer. "A kereskedő hardvert akar eladni, és nem akarja, hogy két formátum raktározására kényszerüljön. Ez a megoldás neki ideális."