További Hardver cikkek
Nehéz indulás
Tekintse meg képeinket! |
Itt többen betonfalnak ütköztek a rosszul betáplált adatok miatt, és a teljes időmérő kört csupán heten teljesítették, az időközben módosított szabályok miatt azonban szombaton tizenöten állhattak a rajtvonalhoz.
Futó kaland
Napkelte után elsőként a Carnegie Mellon egyetem átalakított Hummer terepjárója, a Sandstorm vághatott neki a sivatagi útnak. A gyors indulást követően tizenöt percen belül tizenegy kilométeres távolságba jutott, de Daggett város közelében egy hegyvidéki szakaszon váratlanul letért az útról, megfeneklett egy padkán és kigyulladtak az első kerekei. Bár a verseny legesélyesebbjének kikiáltott gép valóban a legjobb volt a mezőnyben, ez nem volt elég a győzelemhez. A második helyezett a SciAutonics második csapatának járműve lett, míg a harmadik a Golem csoporté.
A pasadenai Caltech csoport valószínűleg nem az egymillió dolláros fődíj megnyerését tűzte ki célul, hiszen a Bob névre keresztelt módosított Chevrolettel két óra alatt csupán olyan messzire jutottak el, hogy az autó még mindig látható volt az indítókapu mellől, derült ki a Cnet beszámolójából. A Ghostrider csapat vezető nélküli motorját kizárták a versenyből, miután kilencven centiméter megtétele után felborult.
Navigációs gondok
Klikk a képre! |
Persze éppen az a DARPA feladata, hogy összegyűjtse a csapatok legjobb ötleteit, és azok segítségével alkossa meg a jövő sofőr nélküli szállítóeszközeit. A szervezet várhatóan 2006-ban rendezi meg újra a versenyt, így a csapatoknak bőven lesz idejük a felkészülésre.