További Hardver cikkek
Megjelenése óta elképesztő siker a Nintendo játékgépe. Pedig a bemutatása előtti hónapokban mindenki temette a japán gyártót: a cég új konzolja nem ígért forradalmi grafikát (még ha a Wii kódneve Revolution volt is), csak újfajta játékélményt. Ilyet többnyire akkor mond egy gyártó, amikor semmi ötlete nincs, és a reklámmal próbál hatni a vásárlókra. Aztán 2006 májusában az amerikai E3-on bemutatták a mozgásérzékelős távirányítót, és a játékosok elfogadták, hogy a Wii tényleg eredeti.
Tetszik a népnek
Annyira, hogy megjelenése óta a játékgép sikert sikerre halmoz. Az Xbox 360-hoz képest egyéves lemaradással került piacra a konzol, a Microsoft már a tízmilliós darabszámot kóstolgatta, amikor eladták az első Wii-t, a hadonászós japán mégis megközelítette a hárommagos szörnyeteget. A Nintendo eddig közel kilencmillió játékgépet értékesített, a redmondi cég 11 milliót. A különbség ráadásul folyamatosan csökken, az előző héten 245 ezer Wii-t adtak el világszerte, míg X360-ból csak 57 ezret. A PS3 80 ezres darabszámmal szerénykedik, viszont a Sony játékgépe a Wii-vel együtt debütált, összességében tehát alaposan le van maradva: kevesebb mint négymillió ment el belőle.
A Nintendo olyan jól áll, hogy a közlemúltban a cég piaci értéke meghaladta a Sony-ét, de egyes játékfejlesztők szerint nem tart sokáig az aranykor. A keményebb játékosok már a Wii piacra kerülésekor arra figyelmeztettek, hogy egy idő után már nem lesz annyira érdekes a mozgásérzékelős kontroller, mást meg nem nagyon tud felmutatni a gép.
Ez igaz is: míg az Xbox 360 hárommagos IBM processzorával és az Ati Xenos processzorral képes megszorongatni bármelyik otthoni pc-t, a PS3 pedig a szintén IBM-gyártmányú Cell csipjével, és az Nvidia RSX grafikus gyorsítóval le is előzi azokat, addig a Wii hardvere máris elavult. Szakértők szerint a Nintendo játékgépe csak egy felhizlalt GameCube, az a konzol pedig már hatéves. A Wii-re megjelenő játékok grafikája össze sem hasonlítható azzal az élménnyel, amit a másik két gép nyújt, és még feltűnőbb a különbség, ha olyan szoftverről van szó, ami mindhárom platformon megjelent.
A grafika számít?
A Wii támogatói viszont azt mondják, a konzol sajátos irányítása egészen más vásárlóközönségnek szól, mint az Xbox 360 vagy a PS3, őket az anizotropikus szűrők, meg a felbontások nem érdeklik.
Ugyanakkor az Earthworm Jim készítéséért is felelős Dave Perry nem ilyen bizakodó, szerinte a gyenge grafikai teljesítmény rövidtávon is érezteti majd hátrányát. "A Wii a közelébe sem ér az Xbox 360 vagy a PS3 nyújtotta fotórealisztikus megjelenítésnek. Az pedig tény, hogy a játékosokat a gyönyörű grafika lelkesíti leginkább" – mondta. "Amikor megjelennek majd olyan játékok, mint az új Halo, olyan szoftverek, amelyek addig nem látott minőséget hoznak, a vásárlók eldobnak mindent, még a Wii-távirányítóikat is, és beszereznek egy erős konzolt."
A fejlesztő szerint a PS3 még meg sem mutatta igazán, mire képes. Mint elmondta, eddig nem jelent meg olyan játék, ami kihasználta volna a játékgép képességeit, de a programozók egyre ügyesebbek lesznek, és csak idő kérdése, hogy a konzol kimutassa oroszlánkörmeit.