További Hardver cikkek
Az Xbox 360 előállítási költsége gyorsabban esik, mint azt várták, ennek ellenére nem csökkenti a Microsoft a konzol árát. Ennek egyik oka, hogy még most is veszteséges a játékgép gyártása, de ennél sokkal fontosabb indok, hogy az ár pozícionálása megfelelőnek tűnik.
Kényelmes helyzetben
A redmondi cég 300-400 dollárért árulja az Xbox 360-at, miközben a PlayStation 3 500-600 dollárba kerül majd a novemberi premier után. A gyengébb hardvert kínáló Nintendo Wii darabját 250 dollárért vihetik haza a vásárlók. Éppen ezért a Microsoft szóvivője úgy nyilatkozott, hogy nem szerepel a tervekben árcsökkentés. Elemzők szerint is addig tartja az óriás az Xbox 360 árát, ameddig az lehetséges, hogy minél kisebb legyen az egy konzolra jutó veszteség (szakértők úgy számolták, hogy a kezdeti időkben legalább 700 dollárjába került a Microsoftnak a 400 dolláros játékgép).
A mostani stratégia szembemegy a korábbi gyakorlattal. Az elsőgenerációs Xbox árát például 100 dollárral csökkentették hat hónappal a megjelenés után, de az egészen más helyzet volt: akkor a Microsoft hátrányban volt a Sonyhoz képest, most a japán cégnek kéne behozni közel egyévnyi lemaradást. Ebben a helyzetben a Microsoft megteheti, hogy sokáig tartja az Xbox 360 árát.
Az adatok mindenesetre biztatók. A részleg egymilliárd dolláros bevétellel zárta utolsó negyedévét, ami hetven százalékos növekedést jelent az egy évvel ezelőtti állapothoz képest, ráadásul mindezek ellenére még a veszteség is csökkent: 173 millió dollárról 96 millió dollárra, ami jelzi, hogy rengeteg bevétel érkezett a játékok után járó licencdíjakból. Eddig hatmillió készüléket sikerült eladni, és a várakozások szerint ez a szám tízmillióra nő az idei ünnepi szezon végére.
Frissítés
Az árcsökkentésen kívül ugyanakkor van más eszköz is a Microsoft kezében, amivel lendíteni tud az eladásokon: például egy szoftverfrissítéssel kitágítja a felhasználók lehetőségeit, írta meg a Pocket-lint.
Az őszi szoftvercsomagban 85 újítás érkezik, ezek némelyike kimondottan hasznos. Akik letöltik a firmware legújabb verzióját, azok mostantól 1080p felbontásban játszhatnak: ez most a legnagyobb hd-felbontás, 1920x1080 pixelt jelent, ráadásul nem váltottsoros módban, mint eddig. A mostanáig támogatott 1080i ugyanis ilyen volt, ami vibrálóbb képet, rosszabb minőséget jelentett.
Az Xbox 360 ezentúl támogatja a .wmv formátumot, és cd-ről, dvd-ről és flashdrive-okról is nézhetnek a felhasználók filmeket. Fejlesztették, egyszerűsítették az online szolgáltatásokat is.
Bajban a PS3
Közben újabb kínos részletek derültek ki a PlaySation 3-ról. Az egész kezdődött ugye azzal, hogy biztossá vált: a tervezetthez képest legalább egy évet csúszik a megjelenés. Ezt a dátumot aztán egyre kijjebb és kijjebb tolta a blu-ray olvasók gyártásának nehézkes beindulása. A dolog végül odáig fajult, hogy az európai premiert újabb fél évvel kitolták.
Most meg arról érkeztek hírek, hogy a PS3 több energiát használ majd el, mint egy kisebb alpesi település. A Zdnet információi szerint 380 watt lesz a konzol fogyasztása, miközben az Xbox 360 160 wattot fogyaszt – tapasztalatunk szerint még így is jóval hangosabb hűtést igényel a Microsoft konzolja, mint az tolerálható lenne. A PS3-nak tehát vagy melegedési problémái lesznek, vagy nagyon hangos lesz, hacsak nem találtak ki valami okos megoldást Japánban.