További Hardver cikkek
Az első elégedett vásárló |
Az első vevő a PR-favorit névvel megáldott 20 éves Eduardo Glucksman volt, aki következő napjait otthona melegében tölti, hogy intravénásan táplálkozva szénné játssza magát új játékaival. A 299 dollárért szórt Xbox-elemzők szerint mintegy 300 ezer példányban várja a fiatalság apraja-nagyját, az utánpótlással pedig év végére megütheti az egy-másfél millió eladott példányt, ha a tervek szerint hetente elmegy egy százassal a konzolból.
Pénz, pénz, pénz
Az Xbox a jelenleg évi 20 milliárd dolláros játékpiac rögös talaján kíván gyökeret ereszteni, ami szakértők, amatőrök, hozzáértők és kocsmai hírfigyelők szerint, továbbá az 500 millió dolláros promóciós kampánynak köszönhetően valószínűleg csont nélkül sikerülni fog.
A Microsoft mindent megtesz a siker érdekében, így lehetséges, hogy a gyártósorról gépenként 375 dollárért lekerülő készüléket a játékosok 299 dollárért vihetik haza. A Morgan Stanley elemzője szerint ezzel optimális esetben egymilliárd dollárt bukhat a redmondi szoftvercég, mielőtt az első fillérje megtérülne.
Vas, akarat
Gates a nép között |
A videoméretű konzol ötszörös szebességű DVD-olvasót, négy USB-csatlakozót, analóg és digitális (HDTV) televíziós és Ethernet hálózati csatlakozókat tartalmaz. 250MHz-es, GeForce 3-technológiára épített, 1920x1080-as felbontást biztosító grafikus processzorát az Nvidia adja, a 8GB-os Western Digital merevlemezén rengeteg játékmentés és egyéb cucc (például gyorsítótárként használva zenék) tárolható.
Az Xbox Intel Pentium III-as processzora 733MHz-en ketyeg, míg a PS2-é 294MHz-es, míg a GameCube-é 486MHz-en fut, 64MB memóriája papíron szintén lenyomja a konkurenciát, a Sony 32MB, és a Nintendo 43MB memóriával operál.
DVD-meghajtója ellenére filmeket csak egy 29 dolláros kiegészítő beszerzése után lehet az Xboxon nézni, s képminősége ekkor sem lesz jobb a hagyományos számítógépes DVD-olvasóknál, a vállalat ugyanis a további veszteségek elhárítása érdekében nem progresszív-szkennelésű készüléket alkalmazott.
A fiatalok szórakoznak
A konzolhoz megjelenése napján mintegy 20 játék vásárolható. A 18-30 éves férfiközönségre kalibrált szórakoztató applikációk ezért elsősorban a célcsoport közízlésének kikiáltott autós, verekedős, akciós, könnyen fogyasztható játékokból állnak.
Ezekről és az Xbox használtának fizikai és mentális következményeiről hamarosan valódi, mélymagyar játékosokon végzett kísérletekkel számolunk be.