Újabb információk jelentek meg az Apple iPod riválisának szánt, és arra eléggé hasonlító Zune zenelejátszóról, így végre megtudhatjuk, hogy a Microsoft miként tervezi meghódítani az online zenepiacot. A hardvert a japán Toshiba gyártja, és az első változatban harminc gigabájtos merevlemez, FM rádiótuner és 7,6 centiméter átmérőjű kijelző lesz, tehát videolejátszásra is alkalmas. A beépített wifi segítségével a felhasználók drótnélküli kapcsolaton csereberélhetnek számokat meg képeket.
Egyelőre nem tudni, hogy a karácsony előtt megjelenő Zune mennyibe kerül majd, a Microsoft csak annyit közölt, hogy az ára versenyképes lesz. Ez annyit jelent, hogy nagyjából 250 dollárba kerül majd, hiszen a 30 gigabájtos videolejátszós iPod is ennyibe kerül, és hiába tud valamivel többet a Zune hardvere (wifi, nagyobb kijelző), a Microsoft nem kérhet sokkal többet a kütyüért. Már csak azért sem, mert a világ legnagyobb szoftvergyártója a Zune segítségével jelentős részesedést akar szerezni a zenelejátszók piacán, ahol most az iPod toronymagasan vezet: az Egyesült Államokban a lejátszók 75 százaléka iPod.
Természetesen a Zune eleve halott ötlet lenne, ha a Microsoft nem igyekezne mindent lemásolni az Apple-ről, hiszen a siker nem csak magán a készüléken múlik. Az Apple iTunes online zenebolt microsoftos megfelelője a Zune Marketplace lesz, ahol az ügyfelek nemcsak számonként vásárolhatnak, hanem akár fix havidíjért is. Igaz, ebben az esetben meg lesz szabva, hogy mennyi számot lehet meghallgatni. Emellett a Microsoft máris lepaktált a Griffinnel, amely kifejezetten a Zune-hoz gyárt majd zenei kiegészítőket.