Ezt a hirdetési módot a Google számos ügyfele arra használja, hogy reklámot csináljon X termékének, amikor a felhasználó a konkurens Y termék után érdeklődik.
Fapados ült a nemes kifejezésre
A kulcsszavas hirdetés miatt a Google francia képviseletét októberközepén már bíróság elé citálta Fabrice Dariot utazási vállakozó, a Bourse des Vols és Bourse des Voyages márkajelzések jogtulajdonosa.
Mivel a Google ezeket a márkaneveket elfogadta, mint az Easyjet fapados légitársaság Ad-Wordjeit, a vállalatot 75 ezer eurós kártérítés megfizetésére kötelezték.
Ezen kívül a Google-t kötelezték arra, hogy november 12-ig módosítsa a kereskedelmi weboldalakon egyébként elfogadottnak számító gyakorlatát. Vagyis arról kell gondoskodniuk, hogy ilyen konfliktusok a jövőben ne fordulhassanak elő. A Google üzemeltetői az elmarasztaló ítélettel szemben fellebbezni kívánnak.
Eltakart versenytársak
A tengerentúlon viszont teljesen más megítélés alá esnek a hasonló ügyek. Egy amerikai bíróság szeptemberben jóval durvább reklámozási módszert talált jogszerűnek, emlékeztet a heise.de híroldal.
A reklámjogok értékesítésével foglalkozó WhenU ellen azért indult eljárás, mivel a háttérben futó szoftvere felismerte a felhasználó által felkeresett kereskedelmi weboldalakat, és adott esetben a teljes képernyőt beborította a konkurencia pop-up hirdetéseivel.