Az észak-kaliforniai kerületi bíróság múlt héti döntése szerint a Sony megsérti egy amerikai fejlesztőcég, az Immersion szabadalmát. A japán elektronikai óriáscég ellen az Immersion az általa kifejlesztett erővisszacsatolásos technológia miatt nyújtott be keresetet. A számítógépes játékokban ezzel a technikával szimulálják a virtuális események hatását, ami a botkormány erős rezgésében nyilvánul meg.
Lecsapott
Claudia Wilken bírónő a határozatában megtiltotta, hogy a Sony a jogsértő PlayStation játékkonzolt az Egyesült Államokban gyártsa vagy értékesítse, és a licencdíjak megfizetésére kötelezte a céget. A döntés negyvenhét játékszoftverre, például a népszerű Grand Theft Auto sorozatra terjed ki, de ezek többségét nem a Sony fejlesztette, ami megnehezíti a határozat betartatását.
Az Immersion szerint a Sony az első és a második PlayStation-konzollal is megsértette a szabadalmát. A Microsoft korábban hasonlóan járt botkormányaival és egyéb termékeivel: két évvel ezelőtt huszonhatmillió dollárt kellett kipengetnie.
Harc
A Sony megpróbált harcolni az igazáért, de a bíróságon tavaly vereséget szenvedett. Az Immersion mellé álló bíró nyolcvankétmillió dolláros kártérítés megfizetésére kötelezte, de a végrehajtást a további jogi lépések megtételéig elhalasztotta. Most Wilken hatályba léptette a korábbi döntést és további 8,7 millió dolláros büntetést szabott ki.
A Sony képviselője a Cnet felkeresésére nem kommentálta az esetet, csupán annyit közölt, hogy fellebbeznek és továbbra is értékesítik a konzolt. Az Immersion vezérigazgatója, Victor Viegas üdvözölte a bíróság döntését, amely szerinte elismeri az állításaikat.
A Sony hordozható játékkonzolja, a PlayStation Portable nem érintett az ügyben.