Felügyeleti vizsgálatot indít T-Mobile-nál a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH), mert szerinte a mobiltársaság nem megfelelő nagykereskedelmi összekapcsolási árakat használ. Információink szerint az NHH-nál a többi szolgáltató panaszkodott. A hatóság júliusban döntött úgy, hogy a a három magyar mobilszolgáltatónak csökkentenie kell a hálózatába érkező hívások végződtetési díját. (Ezt a díjat a bejövő hívások után számlázzák ki a szolgáltatók a másik félnek.) Az NHH egy átlagárat szabott meg, mert a szolgáltatók így rugalmasabban alakíthatják ki az áraikat, azaz más díjat használhatnak csúcsidőben és azon kívül, és csupán arra kell figyelniük, hogy ne szerezzenek nagyobb bevételt, mint amennyit az átlagárral szerezhetnének.
A T-Mobile kommunikációs igazgatósága lapunknak elmondta, hogy az NHH júliusi határozata nem tartalmazta az átlagszámítás módszertanát, és "az NHH csak szeptember 14-én tett közzé módszertani útmutatót, azt is hiányosan". Emellett a mobilcég szerint a jogszabályok szerint az NHH csak azt vizsgálhatja, hogy betartják-e a határozatát, nem pedig azt, hogy a most közzétett képletnek megfelel-e a T-Mobile.
Tudomásunk szerint az NHH még nem hozott határozatot a felügyeleti eljárás megindításáról, írta a T-Mobile csütörtöki közleménye, és a sajtóközlemény jogilag nem értelmezhető határozatként. Az NHH kommunikációs osztálya ezzel szemben azt mondta el lapunknak, hogy már értesítették a szolgáltatót a vizsgálat elindításáról, és szeptember 14-én nem módszertani útmutatót tettek közzé, hanem az ellenőrzés módszerét ismertették a céggel. Az NHH egyébként súlyos szankciókkal is fenyegetőzik sajtóközleményében: megjegyzi, hogy az elektronikus hírközlési törvény alapján egy szolgáltató éves árbevételének 0,5 százalékával egyenértékű bírságot vethet ki, ha kiderül, hogy az adott szolgáltató eltér a határozatban szereplő átlagártól.