Emlékezetes esemény volt tavaly augusztus elején, amikor a T-Online felbontotta ötven ügyfelének a szerződését, arra hivatkozva, hogy a "szélsőségesen sokat letöltő ügyfelek több millió forintos veszteséget okoztak neki". Mindez annak volt köszönhető, hogy a T-Online 2005 februárjában áttért a forgalomarányos nagykereskedelmi elszámolásra, azaz a forgalmazott adatmennyiség alapján kezdett fizet a T-Comnak (akkor még Matávnak).
Emiatt elkezdte számolni a hálózatán keresztülhaladó bájtokat, és megállapította, hogy ügyfeleinek körülbelül 0,25 százaléka - az úgynevezett szélsőséges netezők - akkora forgalmat bonyolítanak, mint az összes ügyfél 75 százaléka. Ezek a nagyletöltők a forgalomarányos elszámolás miatt komoly veszteséget okoztak, ezért úgy döntött a cég vezetősége, hogy jobb megszabadulni tőlük.
A felhasználók kipaterolásából jókora botrány kerekedett, és ennek a hatására a T-Online egy forgalmi korlátot meghatározva módosította az Általános Szerződési Feltételeket. Azonban azután is bizonyos reklámjaiban továbbra is korlátlannak és forgalomfüggetlennak nevezte az adsl szolgáltatást, írja a GVH sajtóközleménye.
A GVH szerint a reklámok ezen tájékoztatása nem felelt meg a valóságnak, és fennállt annak a lehetősége, hogy a T-Online egy előre nem közölt szempontrendszer alapján, saját gazdasági érdekeit szem előtt tartva egyoldalúan felmondja az előfizetői szerződéseket, ezért a GVH versenytanácsa megállapította, hogy a T-Online megtévesztette a fogyasztókat, és megtiltotta e jogsértő magatartás folytatását, azaz nem nevezhető korlátlannak, ami nem az.