A makettokkal dulakodó hüllőjelmezes ember világszerte kedvelt szimbóluma, Godzilla ismét a rivaldafény középpontjába lépett. A szörnyet tulajdonosa a Toho Inc. és a Seyfarth Shaw ügyvédi iroda szakemberei támogatják kétoldalról. A harc tétje Dave Linabury weblogja, amelyet jó lenne, ha többé nem hívnának Davezillának.
|
Az igazi |
Dave Linaburynek - aki éjjel blogger, nappal pedig a General Motors informatikai gondnoka - ebből következően felszólítólevelet hozott a elektropostás, amelyben Seyfarth Shaw névmódosítást, illetve a logóban látható vicces sárkány eltávolítását követeli.
"Írok majd nekik egy rövid emailt, hogy 'köszönöm javaslatukat, mérlegelem'. Frissítettem a lap alján látható copyright üzenet szövegét, amelyben jelzem, hogy semmilyen kapcsolatban nem állok a Tohóval. Nem veszem le a sárkányt sem." - mondta Linabury a Cnetnek.
A webnapló lapalji közleményében ezzel szemben az áll: "Az én kung-fum jobb, mint a tiétek!"
Kukaborogatás
|
A nem igazi |
A Toho ezt akár figyelmeztetésnek is veheti. Ismertté vált, hogy a japán cég korábban már elveszített egy névpert, méghozzá a Sears kukagyár ellen - így kerülhettek Bagzilla típusú szemetesek New York utcáira.
A Seyfarth Shaw fénymásolóira sok munka vár, mert jelenleg körülbelül ezer "zillára" végződő domainnév van. Közöttük például az AOL Time Warner által támogatott nyílt forráskódú böngészőfejlesztési projekt, a Mozilla.
A Mozillánál nem kívánták kommentálni az ügyet. De nevük elhallgatását kérő források szerint az AOL Time Warner és a Toho között külön szerződés született a gonzilloid név használati jogáról.
5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!
MEGVESZEM
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!