Nagyjából 245,83 dollárba kerülhet a négy gigabájtos iPhone, és 280,83 dollárba kerülhet a nyolc gigabájtos változat legyártása, írja Andrew Rassweiler, az iSuppli egyik vezető elemzője. Magyarán az Apple az ötszáz illetve hatszáz dolláros kiskereskedelmi ár felét zsebre vágja. Az iSuppli ugyan még nem tudta szétszedni az Apple mobiltelefonját, hogy minden egyes alkatrészt megvizsgálva pontosan kiszámolhassa a gyártás költségét, de biztos abban, hogy a számok nagyon közel állnak a valósághoz.
Az iSuppli igen nagy tapasztalattal rendelkezik e téren, hiszen mindenféle hardvert darabokra szedett már, az Xbox 360 konzoltól kezdve az iPod zenelejátszókig. Az Apple hatalmas nyereséghányada pedig egyáltalán nem meglepő, általában 45 százalékos vagy annál is magasabb szokott lenni, írja az elemzőcég.
Az első komoly kihívó?
Jönnek a riválisok
Ugyanakkor az iSuppli arra is felhívja a figyelmet, hogy a zenelejátszó telefonok piacán elég komoly a verseny, ezért az Apple elég hamar árcsökkentésre kényszerülhet, így az iPhone talán az elérhető árkategóriába kerülhet. Idén körülbelül 835 különféle zenelejátszós mobiltelefon lesz a világpiacon, amiből tizennégy modell nagyjából ugyanazt tudja, mint az iPhone, ráadásul ezek már kaphatóak. Friss hír, hogy a Sony Ericsson bemutatta a zenelejátszós mobilokba is passzoló, 8 gigabájtos Memory Stick PRO Duo memóriakártyát, azaz a svéd-japán vegyesvállalat mobiljai is hasonló kapacitással rendelkezhetnek majd, mint a nagyobb iPhone. Az új memóriakártya februárban megjelenik, és mire az iPhone júniusban a piacra kerül, már talán világszerte elérhető lesz - azt azonban még nem tudni, hogy megfizethető lesz-e.
Emellett számítani kell az iKlónok, illetve az Apple dizájnjától gyökeresen eltérő, de ugyanolyan egyszerűen kezelhető mobilok megjelenésére is. Az érintőképernyős megoldás elég régóta létezik, ilyen például a Sony Ericsson P990 és a Windows Mobile alapú mobilok jelentős részére, és apróbb módosításokkal biztosan javítható a használatuk. Grafikus csip is sok mobilban van már, amely az ikonok és grafikus menük megjelenítését, a videók lejátszását, és a játékok futtatását is gyorsítja. Már februárban megjelenik például a Prada és az LG közös divatmobilja, amely szintén érintőképernyős.
Az Apple egyébként nem számít hatalmas kezdeti sikerre, hiszen 2008-ig csupán tízmillió iPhone eladását tervezi, miközben a világpiacon évente 600-800 millió zenelejeátszós mobilt adnak majd el a következő két évben. Az iPhone nagy eséllyel egy dologban sikeres lesz: hatására a rivális gyártók is nagyobb hangsúlyt fektetnek majd a jól használható interfészek kialakítására.