Bár mostanában a csapból is a kínai gazdasági csoda folyik, mindig megdöbbentő konkrét adatokat hallani arról, hogyan körözi le Kína a világot. Kína legnagyobb mobilszolgáltatója, a fantáziadús nevű China Mobile büszkén jelentette be, hogy előfizetőinek száma átlépte a bűvös 300 milliós határt (egész pontosan 310 millió 996 ezer), ami több, mint az USA teljes lakossága, csecsemőstül-aggastyánostul (a mindentudó CIA Factbook szerint 298 millió).
A 97 százalékos állami tulajdonban levő cég 2000-ben vált le az állami távközlési monopólium China Telecomról, és 2003-ban vette át a világ elsőszámú mobilcégének címét a Vodafone-tól; ami alig 200 millió előfizetőt tud felmutatni a maga 59 országában, viszont néhány éve előrelátó módon megvette a China Mobile maradék 3 százalékát. Jelenleg a cég a kínai mobilpiac kétharmadát uralja, és havi ötmillióval növeli az előfizetői bázisát.
Az előfizetők többsége, közel 250 millió felhasználó, prepaid ("kártyás") módszerrel fizet, és bár a kínai mobil-árak nem érik el az amerikaiak egyötödét sem, az a havi tíz dollárnak megfelelő összeg, amit az átlag kínai mobiltelefonálásra költ, az átlagfizetés 7-8 százalékának felel meg. Sok kínai többet költ telefonálásra, mint élelmiszerre, ami sokat elmond a mobilőrületről, made in China.