Nem a Westel a hibás
A széleskörű oknyomozás során lapunk a hiba okát nem tudta kideríteni, mindenestre a Westel Kommunikációs Igazgatósága kedden a cikkre reagálva közleményt juttatott el az Indexhez, mely szerint az írásban tévesen szerepelt, hogy a Westel hálózatából az sms-ek küldése nem volt lehetséges. A cég közleménye szerint a valóság az, hogy a Westel hálózatában nem mutatkozott olyan műszaki probléma, amely az üzenetek elküldését akadályozta volna. A társszolgáltató műszaki problémáiért a Westel Mobil Távközlési Rt-t nem terheli felelősség, áll a közleményben. Az Index megkerésére a Westel képviselői közölték, hogy az ügyet a továbbiakban nem kívánják kommentálni.
Nem a Pannon a hibás
Suba János, a Pannon GSM sajtó- és információs igazgatója lapunknak megerősítette a Pannon GSM képviselőjének keddi kijelentését, mely szerint a hiba oka nem a Pannon GSM hálózatában keresendő. Hozzátette, hogy a technikai nehézség kedden napközben mintegy 4-5 órán keresztül tartott, a XIII. és a IV. kerületet, valamint a Duna-part Vácig terjedő szakaszát érintette, az itt tartózkodó pannonos előfizetők közül néhány ezerhez a Westel hálózatából küldött sms-ek nem jutottak el. Minden egyéb viszonylatban a forgalom zavartalan volt.
A Pannon GSM ügyfélszolgálatához a probléma miatt nyolc bejelentés érkezett. Suba mindenestre minden érintett előfizetőtől elnézést kért attól függetlenül, hogy melyik szolgáltató felelős a hibáért. Elmondása szerint a forgalom a két szolgáltató között kedd délután óta zavartalan.
Jó a kapcsolat
A két szolgáltató egyébként hagyományosan jó kapcsolatot ápol: Európában elsőként a Westel és a Pannon GSM között volt átjárhatóság a belföldi sms-szolgáltatások között.