A magyar emberek évente körülbelül tízmilliárd forintot költenek el csengőhangokra, háttérképekre és játékokra, eddig azonban senki sem nyújtott nekik védelmet a csalókkal szemben. Az újonnan létrejött Magyar Mobilmarketing és Tartalomipari Egyesület weboldalán megadott emailcímen és telefonszámon azonban mostantól bárki jelezheti, ha átverve érzi magát, hangzott el a szervezet bemutatkozó sajtótájékoztatóján.
A mobil tartalomiparnak sok vadhajtása van, amelyek kárt okoznak az ügyfeleknek, és kárt okoznak az iparágnak is, mondta Tinnyei István, a szervezet alelnöke. Előfordul, hogy a fogyasztókat nem értesítik kellőképpen a mobil szolgáltatások felhasználási feltételeiről, néha a fogyasztó nem kapja meg a mobilon megvásárolta tartalmat, és egyre gyakoribban a kéretlen üzenetek is. Fontos, hogy az ügyfél megkapja a pénzéért járó szolgáltatást. Emellett azt szeretnék elérni, hogy ne a Juszt döntse el, mi a jó szolgáltatás. Keresse meg a szervezetüket, ők ugyanis értenek a mobilokhoz, és a szolgáltatóktól függetlenül állást tud foglalni a kényes ügyekben.
Az MMTE tíz taggal indult, de nyitottak más cégek előtt is - egyedül a mobilszolgáltatók nem lehetnek tagok. A szervezet ugyanis a mobilmarketinggel és a tartalomszolgáltatással foglalkozó független cégek érdekeit is képviselné a szolgáltatókkal, illetve a törvényhozással szemben. Szeretnének elmondani a véleményüket a mobilszolgáltatóknak, amikor valamilyen új technológia bevezetésére készülnek, és szívesen tennének javaslatokat akkor is, amikor például az Artisjus meghatározza a mobilos zeneletöltésre vonatkozó licencdíjakat.
Emellett az MMTE aggregátorként is működne, azaz a jó ötleteket bevinnék a mobilszolgáltatókhoz, hátha így új termékeket hozhatnak a piacra.