További Mobil cikkek
Élesedő harc a kis cégekért
Az árversenyben ugyan még akadnak tartalékok, de ezek bevetésének következménye csak az lehet, hogy a korábbinál vehemensebb harc indulhat meg a kisebb cégekért. A mobiltársaságok különböző szempontok, például a SIM-kártyák száma, forgalom vagy ügyfélérték alapján szegmentálták a vállalkozásokat, s úgy tudjuk, a Westelnél négy körbe sorolják ezeket. Szakemberek szerint egyébként a "kishalak" fajlagosan értékesebbek lehetnek, mint egy-egy nagyvállalati ügyfél, egyebek közözött azért, mert ezeknél kevésbé behatároltak a telefonálási szokások, lehetőségek.
Ami lecsengőben van az üzleti szférában, annak még csak a nyitányát élvezheti a közönség a lakossági szegmensben - véli Király. Ezen piacon a kártyás ügyfelek körében a Vodafone Vitamax Uno csomagja jelentette az első nagy dobást. Erre lépett a Pannon Perfekt, illetve a Westel Dominó Nap termékével. Vitai szerint a Westel és a Pannon már nem nézhette karba tett kézzel a Vodafone piacszerzését (a társaság az év során havonta átlagosan 0,5 százalékkal növelte részesedését). A vezérigazgató nem lát semmilyen akadályt az előtt, hogy a cég folytassa, amit elkezdett, szerinte 2003 a Vodafone éve lesz.
Veszélyes árverseny
Winkler megjegyezte, hogy a Westel minden versenykihívásra válaszol és válaszolni fog a jövőben is, legyen szó tarifáról, minőségről vagy mobil multimédiás fejlesztésről. A Westel vezér-helyettes hozzátette, hogy Magyarországon a lakossági piacon tapasztalható árverseny kezdi meghaladni a nyugati világban megfigyelhetőt, ami viszont veszélyeztetheti a szolgáltatók fejlesztési forrásait, s nem utolsósorban kikezdheti a profitjukat is.
A mobiltársaságok szerint a lakossági piacon zajló árverseny önmagában vélhetően nem lesz hatással az üzleti ügyfelekre, annak ellenére, hogy - mint elismerték - a lakossági körben bekövetkező árcsökkenés apasztja ennek a csoportnak a kedvezményét. Király megjegyezte ugyanakkor: a nagyfogyasztók a többieknél még így is kedvezőbb percdíjakért telefonálhatnak.