Az amerikai elektronikai óriás csütörtök esti közleménye szerint vizsgálja a cég stratégiai és szerkezeti átszervezésének lehetőségét. A lehetőségek között ott van a mobiltelefon divízió leválasztása a többi üzletágról. Amikor az ultravékony Razr készüléksorozat sikere véget ért, a Motorola piaci részesedése gyors ütemben csökkent. Tavaly a másodikról a harmadik helyre csúszott a Samsung és a piacvezető Nokia mögé.
Részvényesek több mint egy éve sürgetik a cég feldarabolását, így például Carl Icahn is, aki 3,3 százalékos pakettet birtokol. "Hónapok óta szorgalmazom a mobiltelefon üzletág leválasztását, és örömmel látom, hogy a Motorola végre vizsgálja a javaslatot" - nyilatkozott a multimilliárdos befektető, aki egyébként helyet kér magának az igazgatótanácsban.
Rossz technológia
Piaci elemzők szerint a Motorola technológiája nem felel meg a multimédiás alkalmazásokra vonatkozó európai és amerikai fogyasztói elvárásoknak, és versenyképtelen a fejlődő országokban, ahol olcsó készülékekre van igény. A mobiltelefon divízió értékesítéséről korábban számos spekuláció látott napvilágot a japán Nomura International befektetési bank egy elemzőjének feljegyzése nyomán, amelyből az derült ki, hogy egy kínai cég megvásárolná az üzletágat.
2007 utolsó negyedévében a Motorola profitja 84 százalékkal 100 millió dollárra (17,3 milliárd forint) csökkent. Razr típusú készülékből ugyan világszerte több mint 50 millió kelt el, újabb sikermodellt azonban nem tudtak kihozni. A mobiltelefon-értékesítés a 36 milliárd dolláros összbevételnek nagyjából a felét teszi ki, de a 12 százalékos mobilpiaci részesedés már csak a fele a Razr sikerének csúcsán, 2006-ban mért szintnek. Az év legfontosabb időszakában, a karácsonyt is magába foglaló utolsó negyedévben csupán 40,9 millió Motorola-mobil kelt el.
A mobiltelefon részleg leválasztása, eladása után a cég a rádiótechnikára, a hálózati berendezésekre és a háztartási elektronikai készülékek fejlesztésére koncentrálhat.