Lanyha érdeklődés
A Nemzeti Hírközlési Hatóság weboldala szerint a fővárosban nyolc szolgáltató, a Matáv, GTS-Datanet, Monortel, BT Limited, Invitel, Pantel, Tvnetwork és az eTel kért önálló számmezőt. Rajtuk kívül az országban még két vezetékes szolgáltató működik: az Emitel és a Hungarotel. Elvileg tehát ezt a tíz vállalatot választhatják azok, akik megelégelve saját szolgáltatójukat, váltani szeretnének.
Az előzetes várakozásnak megfelelően azonban nem túl nagy az érdeklődés: úgy tűnik a szolgáltatók többsége nem töri magát, hogy ügyfeleket csábítson saját hálózatába, és a vezetékes telefonnal rendelkezők sem terhelik túl érdeklődő hívásaikkal a távközlési vállalatok ügyfélszolgálatát.
Kevés az akció?
A tíz távközlési vállalat közül eddig egyedül a Pantel hirdetett akciót, melyben garantálta, hogy a január 1-től áttérő új ügyfelek 30 százalékkal mérsékelhetik korábbi szolgáltatójuknál lebonyolított forgalmuk költségeit. Bár már több százan érdeklődtek a Pantelnél a számhordozhatóság lehetőségeit kihasználó szolgáltatóváltás feltételeiről, a cég csak a nagy forgalmat lebonyolító vállalati ügyfeleket várja: annak éri meg a céghez pártolni, akinek a telefonszámlája havi háromszázezer forint körül mozog.
Nincs hasonló limit a GTS-Datanetnél, bárkit szívesen látnak, ám a vállalat weboldalán főleg a belföldi távolsági, mobilirányú és nemzetközi hívásokat lebonyolítóknak kínálnak kedvező tarifákat. A GTS-Datanet egyébként nem tervez akciót, inkább a számhordozhatóság tényét igyekszenek majd marketingkampányuk középpontjába állítani.
Akcióról, kedvezményekről a többi szolgáltató nem számolt be, s nagyobb érdeklődést is csak a Pantel és a GTS-Datanet munkatársa jelzett. A Tvnetworknek egyelőre nincs szerződött telefonelőfizetője, saját hálózatukon is csak egy hónap múlva indítják el a vezetékes távközlési szolgáltatásokat, a BT Limited pedig magyar nyelvű honlappal és kapcsolatfelvételi lehetőséggel sem rendelkezik.
A meglehetősen lanyha érdeklődésről számot adó Vivendi szóvivője szerint a számhordozhatósághoz kapcsolódó akciót csak a későbbi érdeklődésnek megfelelően alakítanak ki, a Matáv pedig legkorábban egy hónap múlva összegzi a számhordozhatósággal kapcsolatos tapasztalatait. A Monortel tájékoztatása szerint technikailag ugyan felkészült a vállalat a hívások fogadására és átirányítására, számottevő érdeklődésről ugyanakkor nem tudott beszámolni.