Májusban debütált a T-Mobile hsdpa hálózata, amelyen az előfizetők másodpercenként több megabit adatot tudnak letölteni. A telefontársaság pénteki évzáró sajtótájékoztatóján azonban kiderült, hogy a hálózatok túl gyorsan fejlődtek: kevés mobil támogatja az új technológiát, és most csak laptopokba való adatkártyával lehet kihasználni a hsdpa teljes sebességét.
Nő a sebesség
Winkler János, a T-Mobile vezetője elmondta, hogy 2007 második felétől rengeteg hsdpa készülék lesz a piacon, és jövőre a lefedettség meg az adatátviteli sebesség is változik. Most a lakosság 28-30 százaléka tudna hsdpa kapcsolaton szörfölni, és a központok legfeljebb 3,6 megabites sebességet biztosítanak, jövőre azonban ötven százalékra nőhet a lefedettség, és megjelenhet a 7,2 megabites elérés. Winkler János szerint 2007 második felében a gyorsabb adatfeltöltést nyújtó hsupa technikát is bevezetik. Az adatelérés magas árával kapcsolatos kérdésre Wikler azt válaszolta, hogy ha elég sokan interneteznek majd a mobilhálózaton, akkor kénytelenek lesznek jobb adatletöltési tarifákat bevezetni, például átalánydíjas adatcsomagokat.
A T-Mobile egyébként idén várhatóan több mint hetvenezer 3G-mobilt és adatkártyát ad el, ezen belül azonban a hsdpa-t is támogató készülékek száma várhatóan csak 10-15 ezer lesz. Emellett eladtak négyezer laptopot is hsdpa-adatkártyával, és ez a szám év végéig 6-7 ezerre növekedhet, így a T-Mobile negyed év alatt jelentős szereplővé válhat a magyar laptop piacon.
Bitcső, vagy tartalomcég
A következő két-három évben nagy változás lesz a tartalomiparban, és a T-Mobile legfőbb célja, hogy ezen a piacon fontos szereplőjévé váljon, és ne degradálódjon egyszerű bitcsatornává. Ezt korántsem lesz könnyű elérnie, mivel a szolgáltatóknak olyan nagy szoftveres és webes cégekkel kell versenyezniünk, mint például a Microsoft, a Google és a Yahoo, ráadásul még a mobilgyártók is komoly felvásárlásokkal próbálják megvetni a lábukat a tartalomiparban. Wikler János szerint a T-Mobile-nak komoly előnye származhat abból, hogy nagy ügyfélismerettel rendelkezik, és már most próbál minden ügyfelet az egyéni igényei szerint kiszolgálni - aki többet fizet, magasabb színvonalú szolgáltatást kap.