A rivális T-Mobile és a Pannon már 2006 elején bevezette Budapest nagy részén a harmadik generációs mobilszolgáltatást, és azóta más nagyvárosokban is megjelentek, ezzel szemben a Vodafone először az üzleti előfizetőire koncentrált: csupán adatkártyával tette elérhetővé a szélessávú mobilhálózatot. Csütörtökön megtört a jég, a Vodafone piacra dobta 3G-mobiljait, új multimédiás tartalmak is megjelentek a kínálatában, és megújult a Vodafone Live wap-portál.
Zsebmultimédia
A Vodafone mércéje szerint nem a decemberi induláskor kezdődött meg a harmadik generációs szolgáltatás, hanem most csütörtökön, mondta Marchart Pál a Vodafone távközléspolitikai igazgatója. A jókora késést azzal magyarázta, hogy nem akartak foltszerű lefedettséget, és megvárták, amíg elegendő készüléket tudnak kínálni ügyfeleiknek. A lefedettség most túlnyúlik Budapest közigazgatási határán, és a következő lépésben újabb régiókban lesz 3G: először várhatóan Pest megyében, utána a vidéki nagyvárosokban. Csütörtökön még csak három 3G-s készülék lesz megvásárolható (Motorola V3X, Sharp 550SH, Samsung ZV540), de a következő hat hét folyamán tizenegyre nő készülékek száma, és ezek közül hét lesz exkluzív, csak náluk kapható modell.
Szolgáltatások terén kihangsúlyozták a félmillió zeneszámból álló mobilos zeneboltjukat, ahonnan - a sajtótájékoztatón meghallgatott demó alapján - éppen csak elfogadható minőségű számokat lehet majd letölteni. A mobilos tévészolgáltatás alapkínálatában a Hír TV, Fashion TV és Chili TV extrémsport csatorna adásai szerepelnek, valamint az RTL Klub speciális tv@go mobilos tartalmai. Prémium szolgáltatás lesz a felnőttekek szóló Blue Mobile TV. Emellett elérhetőek leszek a South Park és a 24 akciósorozat mobilra átszerkesztett változatai. E szolgáltatások egyetlen hibája, hogy kétszer kell fizetnünk értük: egyszer magáért a tartalomért, egyszer meg az adatletöltésért.
Videotelefon is
A sajtótájékoztatón elhangzottak alapján úgy tűnt, hogy a Vodafone nagyon szeretné eladni a videotelefonálást is, de nem igazán hisz benne. Elmondták, hogy milyen fontos a beltéri videotelefonálás jó minősége, és 78 forintos perdíjuk is kedvezőbb, mint a riválisok több mint száz forntos tarifája. Később azonban újságírói kérdésre válaszolva hosszasan sorolták azokat az okokat, amelyek miatt valószínűleg hosszú idő alatt terjed el a szolgáltatás. Ide tartozik például a videózáshoz szükséges furcsa testtartás.