A helyzet elfogadhatatlan, jelentette ki egyhangúlag elfogadott határozatában az FCC. A felhasználók egyszerűen elvárják, hogy működjön a segélyhívó, mondta Kevin Martin, az FCC elnöke.
Fogós az azonosítás
Túl egyszerű nem lesz a szolgáltatóknak a segélyhívás rendszerének műszaki bevezetése. Az FCC ugyanis többek között minden hívással az előfizető címadatait is továbbítani kéri, ezenkívül a 911-es hívásokat a földrajzilag illetékes központba kell irányítani, írta a Sci-Tech Today híroldal.
Ennek során az a legnagyobb probléma, hogy a VoIP-ügyfelek alapvetően a világ bármely pontjáról használhatják az előfizetésüket, ha internetes kapcsolatot találnak valahol.
A vezetékes szolgáltatók ugyanakkor hajlamosak megtagadni a hozzáférést a segélykérő központokhoz, panaszkodott a Vonage VoIP-szolgáltató. Adott esetben így az FCC közbeavatkozására lesz majd szükség.
Csak az igazi telefon számít
Szakértők egyelőre nem biztosak benne, hogy a segélyhívó előírása, a szolgáltatók félelmeit beigazolva, automatikusan a VoIP drágulásához vezet majd. Az még elválik, hogy a szolgáltatók tartani tudják-e a szeptemberi határidőt. Az előírások alól mentesülnek a pc-alapú internetes telefonos szolgáltatások, például a Skype, amelyek nem kiváltani, hanem kiegészíteni akarják a vezetékes hálózatot.
Csak a cégeknek legyen
Ausztráliában a legnagyobb távközlési cég, a Telstra azzal az eredménnyel zárta a VoIP kísérleti üzemét, hogy magányszemélyek számára nem lesz rendelhető internetes telefon. A tesztek ugyanis azt mutatták, hogy az ügyfelek hangminőséget és a vonal megbízhatóságát érintő elvárásait nem sikerült teljesíteni, írta a pte hírügynökség.
Eredetileg a Telstra azt tervezte, hogy leányvállalatánál, a BigPondnál szélessávú hozzáféréssel rendelkező ügyfelek már az év végén interneten keresztül telefonálhatnak. A 200 Telstra munkatárs bevonásával Melbourne-ben végzett próbaüzem nyomán a terveket jegelték.
Az ausztrál üzleti ügyfelek ezzel szemben már 2003. óta élvezhetik a VoIP előnyeit. A Telstra úgy becsüli, hogy céges előfizetőinek 10 százaléka használ VoIP-t. A kérdéskörre specializálódott Freshtel becslései szerint világszerte az idén 5 milliárd dollár lesz a VoIP- szegmensből származó összbevétel.