A brit Market & Opinion Research International (Mori) piackutató cég által készített felmérés arra a végkövetkeztetésre jut, hogy éveken belül kihal a CD. Az 1629 megkérdezett 15-64 év közötti brit negyede azt tervezi, hogy 5 év múlva már egy fillért sem költ CD-alapú hanghordozókra. Az újdonságokra nyitott 15-24 évesek között a CD-t mellőzők aránya eléri a 37 százalékot.
|
Eljárt az idő a CD felett?
|
A zene tárolására sokan szívesebben használják az ezüstlemez helyett a számítógép merevlemezét. Az internetről letöltött MP3-as fájlokat kis hordozható lejátszókra töltenék. A magát a legnagyobb független piackutató cégnek nevező Mori úgy találta, az internetezők harmada el tudja képzelni, hogy 2005-ben minden zenéjét ilyen hordozható eszközökön tartja majd. Ezek az eredmények felettébb tetszhetnek a felmérés kezdeményezőjének, a hordozható MP3 lejátszókat és PC hangkártyákat gyártó Creative vezetésének.
Hogy milyen nyomás alá került a zeneipar, jól mutatja a BMG meglepő beszállása a Napster online zenebörzébe, amely saját adatai szerint több mint 40 millió felhasználót szolgál ki. A Napster révén az MP3 formátumú zenei fájlokat ingyenesen lehet letölteni a számítógépre - és közben a nagy kiadók sem kapnak egy fillért sem.
A BMG most leányvállalatával, a Digital World Services-szel (DWS) együttműködve olyan infrastruktúrát kíván kiépíteni, amely a digitális tartalmakat biztonságosan és díjfizetés ellenében juttatná el a felhasználókhoz. Ennek során zeneszámokat is továbbítanak majd, amivel a CD-nek, mint a zene legfontosabb hordozójának csillaga valóban leáldozhat. Emellett a DWS online kiadó indításán munkálkodik, később ugyanis filmeket és számítógépes játékokat is szeretnének online terjeszteni.
5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!
MEGVESZEM
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!