Etelka, Aletta
3 °C
4 °C

Az internet elszívja a tévénézőket

2003.05.21. 09:38
Egy kanadai felmérés szerint a televízió veszíteni látszik a népszerűségéből. 10 ember közül négy ma már azt mondja, hogy leginkább a számítógépét használja szórakozásra és információk beszerzésére.
A fogyasztói hozzáállást és viselkedést elemző vizsgálatot a torontói The Strategic Counsel piackutató cég végezte el, a kanadai kábeltelevíziós társaságok szövetsége (Canadian Cable Television Association, CCTA) megrendelésére.

A felmérés megállapításai szerint a fogyasztók az internetet egyre inkább a tévé elé helyezik, amikor kedvenc multimédiás információforrásaikat és szórakozási eszközeiket rangsorolják.

Fej fej mellett

Az eredmények arra is rámutatnak, hogy a televíziót is előnyösen érintik a változások, idézte a Globe and Mail Janet Yale-t, a CCTA elnökét. A szövetség 90 kábeltársaságot tömörít, amelyek több mint 800 hálózatot működtetve 6 millió kanadai otthont érnek el.

"Sikerült kimutatni, hogy a felhasználók szívesen fogadják az új eszközöket, mert a szerepük hiányt pótol. Ami viszont különösen érdekes: a fiatalok hajlanak arra, hogy párhuzamosan használják a televíziót és a számítógépet szórakozásra és információ szerzésre, akár egyidejűleg is" - fejtegette Janet Yale.

A kábelben hisznek

A felmérés a szövetség reményei szerint alátámaszthatja azt az előrejelzést, miszerint a jövőben növekszik a kábeltévé fontossága. "Az adatok azt mutatják, hogy helyesek a kábeles ipar törekvései, amikor támogatja a szélessávú hozzáférést biztosító hálózat kiépítését. Ezt később a nagy sebességű video on demand (egyéni videórendszer) és a nagy felbontású HDTV alapjait képezheti" - mondta a CCTA elnöke.

"Ha elfogadjuk, hogy a fiatal felhasználók az új technológiák mellett állnak, a jövő mindenképpen a kábeles szolgáltatásoké" - fejtegette Janet Yale.

Információ gombnyomásra

A tanulmány megállapításai szerint egyébként a kanadaiak 77 százaléka az új technológiák legfontosabb előnyének azt tartja, hogy válogatni lehet az információk és a szórakoztató tartalmak között. 64 százalékuk szerint az új alkalmazásokkal kényelmesebben tölthetik el a pihenőidejüket.

Eközben a PC és a televízió közti határ egyre olvad. A felmérés adatai szerint az internetes kapcsolattal rendelkező kanadai háztartások 23 százaléka már a számítógépén néz videofilmeket. A 15-19 év közötti korosztályban ez az arány eléri a 61 százalékot.

"Megfigyelhető a fiatal kanadaiak körében az a trend, hogy immár nem csak zenéket töltenek le. Vagyis arra használják a technológiát, hogy megszerezzék maguknak, amit és amikor csak akarnak" - jelentette ki Janet Yale.

A telefonos felmérés az ország teljes területére kiterjedt. Március 24. és április 3. között 1500, 15 éves és ennél idősebb személyt kérdeztek meg.