Mindez nem annyira valótlan, mintha most találtam volna ki, és nem annyira valós, mintha a kisiskolások pótkocsis ifával járnának vasat és dohos kordzakókat gyűjteni a skandináv fővárosok forgalmasabb utcáira.
Jössz te még az én cellámba
A részvevők a játék honlapján lestipistoppolják a nekik tetsző robotot vagy zombialakulatot - majd ezeket a játékban nyerhető játékpénz segítségével tuningolják.
A játék operatív alapvetése, hogy a mobilrendszer "tudja", hogy egy adott előfizető melyik cellában, vagyis melyik antenna felségterületén tartózkodik. A harctér, ami virtuális, a cella. A játékos rövid szöveges üzenetben kaphat feladatot, kereshet ellenfelet cellájában, és természetesen ugyanígy adhatja ki a támadási parancsot. Az összecsapások a távoli szervereken folynak, a ranglistát a játék honlapján lehet figyelemmel követni.
Az extra bizsergés abból származik, hogy a cella természetéből következően valóságos ellenfelünk valószínűleg pár száz méterre tartózkodik tőlünk, vagy sokkal közelebb.
Észnél is kell lenni
A BotFighters eddig hét-nyolcezer játékost vonzott Svédországban és Finnországban.
"Úgy véljük, hogy a lokáció-alapú szórakoztatás és kereskedelem ad értelmet a mobil internet létezésének." - mondta Anders Kjosgaard Sorensen, az Unwired Factory vezérigazgatója a Wired magazinnak.
A mobilos robotuszítós játék másik lényeges vonása, - amellett, hogy valóban értelmet ad a mobil internet létezésének - hogy serény SMS-ezésre szorítja a játékosokat, amely hevesebb összecsapások során egészen nagy telefonszámlákká áll össze.
Taxi31 például a győzelem érdekében négy telefont tart kocsijában és honlapja tanúsága szerint néhanap harminc kilométerre is kiautózik Stockholmból egy kis csatározás kedvéért - így sikerült rekordszagú négyezer dolláros (durván egymillió forint) telefonszámlát kitermelnie.
Ugyanakkor tudnak olyan részvevőkről, akik fel-alá vonatoznak az országban egy-két jobb összecsapás kedvéért.