Különbség, hogy az MSN Music egyelőre csak félmillió dalból álló készletet tud felmutatni, míg az iTunesnál egymillióból lehet válogatni. Emiatt a Microsoft hetente frissülő kínálatot ígér, amely így hamarosan eléri az egymilliós szintet. Előnye az újdonságnak, hogy míg az iTunesról csak az Apple és a Hewlett-Packard által kínált iPod lejátszóra lehet letölteni a számokat, addig az MSN Musickal sok Windows-alapú készülék is együttműködik.
A BBC Newsnak nyilatkozó szakértők szerint a Microsoft hosszú ideig követő pozícióban marad az Apple mögött az internetes zene piacán, az utóbbi cég 125 millió ügyfelének ugyanis semmi oka arra, hogy szolgáltatót váltson, és így az MSN Music csak az új felhasználókra számíthat. Emellett szólhat az is, hogy az MSN Music tesztelői szerint a szolgáltatás - hasonlóan a többi Microsoft-termékhez - erényei mellett sok bosszantó meglepetéssel is szolgál. Például a zenéhez nem kapcsolódó hirdetések futnak az oldalakon, és míg az iTunesnál minden szám egy dollárba kerül, a MSN Musicnál némelyikért majdnem négyet kell fizetni.