További MP3 cikkek
A francia Vivendi 29 milliárd dollárért vásárolta meg a Seagramtól az Universal Music Group kiadót, és azóta készül az online zeneforgalmazásra. A Vivendi számára legnagyobb konkurenciát ezen a téren a AOL Time Warner és a Sony jelentik. A Vivendi néhány hete vásárolta meg 23 millió dollárért az Emusic szolgáltatót.
A BMG, AOL Time Warner és az EMI bejelentették saját fizetős szolgáltatójuk, a Musicnet megalapítását. Az online zeneforgalmazás úttörőjének, az MP3.com-nak a megszerzése remek üzlet a Vivendi számára - vélik elemzők. Egyes becslések szerint az amerikai zeneeladások egynegyedét az interneten keresztül bonyolítják majd.
A Napster és más weboldalak révén ingyenesen lehet zenéhez jutni, és ez tavaly a bolti lemezeladások 14 százalékos visszaesését okozta - jelentette be a lemezkiadó ipar nemzetközi szövetsége.
Ezzel együtt a cég az elmúlt év során 130 millió dollárt költött a kiadókkal szemben vívott szerzői jogi csatározásokra, és számos pere van még függőben a kisebb társaságokkal. Tavaly az MP3.com csaknem 23 millió dolláros üzleti veszteséget könyvelt el, bár az eladások közel megduplázódtak, és elérték a 80,1 millió dollárt.
Az MP3.com lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy tárolják, és lejátsszák a cég adatbázisában szereplő bármely CD-t, ha igazolják, hogy a lemezt már megvásárolták. Az MP3.com az öt legnagyobb kiadóval kötött megállapodása alapján 150 ezer művész zenéjét kínálhatja.