Nem a keddi, összesen 3-4 órás üzemzavar volt a Gmail történetében az első, és még csak nem is ez volt a leghosszabb. A PC World összeállítása szerint az elmúlt nyolc hónapban hatszor fordult elő, hogy a gmailezők levelezés nélkül maradtak.
Tavaly júliusban a keddihez hasonló, 502-es szerverhiba okozott fennakadást, augusztusban egyszer 15 órára állt le a szolgáltatás, másodszor, alig egy héttel később néhány órára szünetelt a levelezés, majd négy nappal később szintén szerverhiba okozott több mint 24 órás üzemszünetet. A tavalyi rekord az október 16-i, 30 órás szünet volt. A Google a keddi esethez hasonlóan akkor sem közölte, mi okozta a rendszer leállását.
A jó felhasználó redundáns
Öröm az ürömben, hogy a felhasználók a kezdeti kétségbeesés után általában gyorsan megtalálják a kerülő utakat. A legutóbbi Gmail-szünet napján a Twitter például 35%-kal nagyobb forgalmat regisztrált a 2009-ben egy átlagos napon szokásosnál, és bár pontos adatok egyelőre nincsenek, az azonnali üzenetküldő szolgáltatások és a közösségi szájtok forgalma is érzékelhetően megnőtt. A GigaOm szerint ez a felhasználók "redundáns hozzáállásának" köszönhető, vagyis annak, hogy ha egy szolgáltatás kiesik, rövid időn belül átállnak egy másikra, amely ellátja a hiányzó funkciót.
Bár a Google a lehető legritkábban fedi fel a leállások okát, a cég képviselői azt állítják, hogy a Gmail még mindig megbízhatóan működik. Matthew Glotzbach, a Google Entreprise részlegének egyik igazgatója tavaly novemberben azt nyilatkozta az IDG-nek, hogy a Gmail havonta átlagosan 10-15 percig nem működik, ami 99,9%-os rendelkezésre állást jelent. Glotzbach szerint ugyanakkor más céges emailrendszerek legalább kétszer ennyi időre szoktak lehalni, átlagosan havi 30-60 percre.