A Google újabb szolgáltatással jelentkezik, amely a félelmek szerint az újságok hirdetési rovatainak kenyerét veheti el. A Google Base-ben a felhasználók kedvük szerint felpakolhatnak mindenféle információt a megfelelő kategóriákba, kezdve a főzési receptektől az állásajánlatokig vagy apróhirdetésekig.
Picai megfigyelők szerint ezzel a Google megveti a lábát az USA területén évi 100 milliárd dollárosra becsült hirdetési piacon, írta a Wall Street Journal. Ezzel a hagyományos szolgáltatók, például az Ebay, de még a napilapok is a Google versenytársaivá válnak.
A Google szerint nem lesz kiélezett harc a cégekkel. Néhányan arra fogják használni a Google Base-t, hogy kereskedelmi céllal feltegyenek dolgokat az internetre. Ennek ellenére nem biztos, hogy ez lesz a fő felhasználási mód, jelentette ki Salar Kamangar, a Google termékfejlesztésért felelős alelnöke.
Felpakolt receptek
Az ingyenes szolgáltatás lehetővé teszi, hogy kategóriák szerint információkat keressenek a felhasználók. Receptek, események, állások, termékek, szolgáltatások, járművek, reklámok és sehova nem tartozó leírások kerülhetnek az adatbázisba. Sokan az online hirdetési piacot lenyomó óriást látják az új szolgáltatásban. Nem kétséges, hogy a Google új apróhirdetési terméket tervez, véli Peter M. Zollman, a Classified Intelligence szaklap kiadója.
A lap információi szerint a Google-nek létezik olyan szabadalmi beadványa, amely "Automat" néven a classifieds.google.com internetes oldal hátterét biztosíthatja. A Google elterjedtsége és az internet mint információforrás egyre erősebb használata miatt szakértők rendkívüli tartalékokat látnak az online apróhirdetésekben.