Az eddigieknél is jobb találatok varázsolhatók ki a piacvezető webkeresőből, a Google-ből egy új szolgáltatásnak, a személyre szabott keresésnek hála. A kedden bejelentett Personalized Search használatához regisztrálni kell ugyan, de elég egy e-mailcímet és egy jelszót megadni. A Google ezután az úgynevezett Search Historyban tárol minden olyan keresést, amelyet a felhasználó bejelentkezve végez, megjeleníti az egyes kereséseket és egy színkódokkal feldobott naptáron még azt is jelzi, a hónap melyik napján milyen intenzíven kutakodott valaki a weben.
Késleltetett hatás
A fejlesztők szerint a Search History csak lassan telik meg annyira, hogy használata észrevehető javulást eredményezzen, de idővel a szolgáltatásért felelős algoritmus mindenképpen megkönnyíti e keresők dolgát, mert minden egyes lekérdezésnél figyelembe veszi, mire volt kíváncsi korábban a felhasználó.
Ha például egy gyümölcsrajongó most minden előzmény nélkül a "körte" szóra keres a google.com-on, először az amerikai Korte dizájncégre mutató találat jelenik meg, másodjára a Körte-Organica szennyvíztisztító vállalkozás, és az első tíz találat között csak a nyolcadik egy körtefajtákat ismertető, magyar nyelvű oldal. Ha viszont a felhasználó rákattint az utóbbi linkre, a Google ezt megjegyzi, és legközelebb feljebb sorolja a találatok között a gyümölcsszájtot - azokkal az oldalakkal együtt, amelyeknek közük van a témához. Mivel a Google az egyes keresések történetét saját szerverein tárolja, a személyre szabott szolgáltatás bármely gépről elérhető.Egyre vezet
A Gartner egyik elemzője "hatalmas áttörésnek" nevezte a perszonálkeresést, ami szerinte logikus volt és elkerülhetetlen. A Google egyébként - nem utolsó sorban egymást követő innovációi révén - továbbra is fölényesen vezet legnagyobb versenytársai, a Yahoo és az MSN előtt. A WebSideStory online marketingcég legfrissebb jelentése szerint a kaliforniai Mountain View-ban székelő vállalat nemcsak a felhasználók, hanem a hivatkozott oldalak számát tekintve is az első helyen áll a keresők között. Június elején a keresőknek tulajdonított webes forgalom 52,23 százalékát generálta a Google, vagyis a keresőket használók közül ennyien értek el szájtokat a Google találatai alapján. Ez 8 százalékos növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest.
A Yahoo csak 25, az MSN 16 százalékot produkált, ami 2, illetve 5 százalékos csökkenést jelent a 2004-es eredményekhez képest. A WebSideStory szerint kiemelkedően jól bizonyít a Google Németországban (91 százalék), Ausztráliában (80,6 százalék) és az Egyesült Királyságban (73,61 százalék).