További Net cikkek
Az idén keresett többmilliárd kifejezés közül a leggyakoribbak tematikusan elrendezett tízes toplistáit felvágós egyszerűséggel Év végi Google Zeitgeist, azaz korszellem címmel hirdette ki a kereső, csakúgy, mint minden évben.
A nagyon hasonló csajok listája
A Google szerint az efféle összesítők amellett, hogy nagyon érdekesek, még arra is jók, hogy körvonalazzák az adott év fontos eseményeit, és jellemző trendjeit. Ha ez így van, akkor kesereghetünk rendesen, guggolóállásban összegörnyedhetünk egy sötét sarokban, és elkezdhetjük ütemesen rágcsálni egy textilzsebkendő sarkát, ugyanis a legeslegtöbbször keresett kifejezés idén is Britney Spears lett. Tavaly is rá voltak a legtöbben kíváncsiak, ami a tavalyelőtti listavezető Pókemberhez, és a 2001-es Nostradamushoz képest kétségtelenül súlyos visszaesést jelent.
A legek listáját akár a 'nagyon hasonló csajok' listájának is keresztelhették volna a Google statisztikusai, ugyanis Britney Spearst Paris Hilton, Christina Aguilera és Pamela Anderson követi.Legolas és George W. Bush
A 2004-es legek mellett a Google bizonyos témák szerint csoportosított listákat is közölt, így az idei korszellem-ismertetőből azt is megtudhatjuk, hogy melyik férfi (Orlando Bloom), melyik TV-show (A Simpson család), és melyik technológiai dolog (a háttérkép) volt a legnépszerűbb. Arra is fény derül, hogy Google hírszájtján melyik országra (Franciaország), hírportálra (sajnos nem az Index, hanem a CNN), vállalatra (SCO) milyen sporteseményre, vagy sportolóra (David Beckham) kerestek rá a legtöbben. Még George W. Bush is nyert valamit, ráadásul nem is a legaranyosabb majmok, hanem a közszereplők kategóriájában.Bugyi és a kis fekete
Az autós képek idén is nagy népszerűségnek örvendtek, a képkeresőben legtöbben a Ferrarit választották.
A Froogle termékkereső listája szerint a bikini és a miniszoknya bármire képes, még az úgynevezett kis fekete ruha és a poncsó lekörözése is. A Louis Vuitton márkanév a Nikont, a Canont és az Armanit is megelőzte, az elektronikai cikkek között pedig természetesen az iPod győzött.
Megdöbbentő eredmény született a sport- és hobbitermékek között is, ugyanis magasan győzött az otthoni pókerjátszmákhoz elengedhetetlen műanyag zseton.
A brazilok az adóhivatalt, a hollandok a focit
A Google országonkénti toplistákat is közölt. Ezek között a magyar Google találati listája nem szerepel, de a német, japán, finn és egyéb nemzetek topkeresései alapján érdekes következtetéseket vonhatunk le.
A briteknél a legeslegtöbben a BBC hírportálját keresték, a spanyoloknál a világ kifejezést, Koreában a szexcsillag teniszező Maria Szarapovát, az oroszok háttérképeket, a norvégok a világszinten is befutó Orlando Bloomot, a hollandok a futball és az Ajax szavakat, a japánok térképeket. Az olaszok az időjárásra voltak kíváncsiak, a németek útvonaltervezőt, a franciák szaknévsort, Kínában pedig egy Dao Lang nevű énekest kerestek, Brazíliában az adó és vámügyi minisztérium oldalát nézegették, a finneket pedig leginkább az irc-galériák érdekelték.
A magyar keresési adatok nem állnak rendelkezésünkre, így kénytelenek vagyunk találgatni. Induljunk ki a világszintű statisztikákból, és ezek alapján kérjük jelölje be szavazógépünkben, hogy 2004-ben ezek közül mire keresett legtöbbször. És kérjük, ha lehet, felejtse el Britney Spearst!