További Net cikkek
Roppant ambiciózus tervekkel indította el a T-Online 2006. november 8-án az iptv-szolgáltatást, ami érthető is, hiszen a hagyományos analóg tévéhez képes sok vonzó tulajdonsága van az interneten továbbított tévéadásnak. Nagy választék biztosítható, könnyű új csatornákat felvenni a kínálatba, és benne van a folyamatos megújulás lehetősége. A kezdeti lendületet azonban mérsékelni kellett, mert nem könnyű országosan szolgáltatni, derült ki Horváth János, a T-Online értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettesének szerdai előadásából, amelyet az Institue for International Research által szervezett NGN és szélessáv fórumon adott elő az iptv magyarországi helyzetéről és jövőjéről.
Bővül a hálózat, idén év végén már 42 településen tud iptv-szolgáltatást nyújtani a T-Online, az országos szolgáltatás azonban még nagyon távoli. A terjeszkedést megnehezíti, hogy az előfizető és a központ közötti távolság nem lehet több két kilométernél, mert csak így lehet minőségi szolgáltatást nyújtani. A T-Online az elmúlt fél évben néhány ezer iptv-előfizetőt szerzett, ami elmarad a cég várakozásaitól. Horváth János azt is elárulta, hogy mi hátráltatja a modern technológia elterjedését. Egyrészt az emberek nem értik, hogy miről van szó, hogy mit nyújt nekik az iptv. Másrészt pedig gondot okoz a magyar futball iránti érdeklődés hiánya is. Sok szomszédos országban, ahol igen erős az országos bajnokság, erre építik az egész iptv-üzletet, jókora sikerrel.
Mari néni mesél az iptv-ről
Az előadás közben elhangzott egy érdekes megjegyzés a hallgatóság soraiból: a 3600 lakosú Bólyon száz megabites optikai hálózatot épített ki az Ericsson, és állítólag több mint kétezren fizettek elő iptv-szolgáltatásra. Ehhez ráadásul nem kellett óriási reklámhadjáratot indítani, mert aki bekötötte a szolgáltatást, maga magyarázta el a szomszédainak és a rokonainak, hogy miért jó az iptv.
Extrák minden mennyiségben
Horváth János előadásából kiderült, hogy az iptv extra szolgáltatásaival nincsenek gondok, előfizetőik igen aktívan használják az új funkciókat. Az előfizetők 49 százaléka használja az adás megállítását, 36 százalék rögzít műsorokat és 27 százalék használja az online videotékát. (Ez utóbbiban főleg az erotikus tartalmakat viszik.) Érdekes, hogy csupán az előfizetők 14 százaléka olvasgatja az elektronikus műsorfüzetet, és a keresést is csupán 13 százalék használja, noha ezekkel a funkciókkal könnyebben megtalálhatók a jó műsorok.
A T-Online 2007 harmadik negyedévében szeretné bevezetni a Call TV funkciót, amely lehetővé teszi a teleshopos online vásárlást, illetve online játékok is vásárolhatók ily módon. Az év utolsó negyedévében pedig megjelenhetnek a hdtv adások, de ezeket kizárólag nagy sebességű vdsl-kapcsolaton lehet majd elérni, és lesz iwiw tv, amely a felhasználók által feltöltött videókat sugározza majd.