A Personnel Today szaklap által megbízott kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy a személyzeti főnökök több mint 50 százaléka szívesebben intézte csendes megbeszélés keretében a többi munkatárstól érkező panaszok ügyét. De közülük 29 százalék nem sajnált nyilvános szóbeli figyelmeztetést adni a megtévedt alkalmazottnak.
A felmérés keretében 544 humán erőforrás menedzsert, azaz személyzeti vezetőt kérdeztek meg olyan cégektől, ahol átlagosan 2500-an dolgoznak. Jonathan Naylor, a Morgan Cole jogászcég munka- és nyugdíjügyi tanácsosa szerint "egy internettel visszaélő alkalmazott elbocsátása alapvető hátrányokkal jár a munkáltató számára."
Míg a megüresedett helyre felvett alkalmazottak esetén nyilvánvaló hirdetési, betanítási és ellenőrzési költségek merülnek fel, nem szabad megfeledkezni a pótlólagos anyagi kiesésekről, melyeket a munkarend megbomlása, a munkamorál romlása és a szervezet negatív híre kelt az elbocsátás nyomán, mondta Naylor.