Bár a Windows Live szolgáltatáscsomag már régebb óta létezik, a magyar nyelvű felület csak most debütált. Hétfőtől így már a Live webes keresője, a Live Messenger, valamint az Ideas is elérhető magyar nyelven, mondta Vityi Péter, a Microsoft ügyvezető igazgatója a cég budapesti sajtótájékoztatóján.
Vityi saját bevallása szerint is sokkoló adatokat ismertetett hazai táborukról: több mint 300 ezer aktív Hotmail-felhasználó, másfél millió aktív Live Messenger-használó van szerinte Magyarországon. Valamint több mint 200 ezren veszik igénybe Magyarországról a Microsoft blogszolgáltatását, az MSN Spacest.
A Microsoft Magyarország vezetője egyben ismertette nagyra törő céljaikat is. Forgalom és piaci részesedés szempontjából rövidtávon az első nyolcban, középtávon pedig az első háromban szeretnének lenni Magyarországon. Ezek igen bátor célok, fogalmazott az igazgató.
A Microsoft a Web 2.0 útján
A felhasználók gördülékenyebb és személyesebb élményeket szeretnének, vette át a szót az MSN MEA regionális menedzsere. Arend Hendriks szerint a webes keresők piacán is van még mit előre lépni. Ismertette a Microsoft amerikai felmérését, mely szerint egy átlag netező fél másodperc alatt kap találatokat egy keresésre, ám csak 11 másodperc alatt kapja meg kérdésére a választ.
A Microsoft Live szerinte azért lehet sikeres Magyarországon is, mert ez a szolgáltatáscsomag lehetőségeket ad az emberek kezébe, például ahhoz, hogy gazdagabbá tegyék az ismerőseikkel való kommunikációt. Mindezt pedig biztonságos környezetben kínálja nekik a Microsoft.
Hendriks megfogalmazása szerint nem kevesebb a céljuk, minthogy a netezők a Live-ot "az internet asztalaként" használják, vagyis ez az oldal legyen a kiinduló pontjuk, mikor fellépnek a világhálóra. Kérdésre válaszolva azt mondta, pontos időpontot ugyan nem tud mondani, de a jövőben várható, hogy az MSN-com helyett a Live.com lesz a Microsoft hivatalos kezdőoldala. Vagyis várhatóan a következő Internet Explorerben a kezdőoldal már a Live lesz.
Bár a Live-szolgáltatáscsomag ingyenes, nem hagyják el a hirdetéseket. A regionális menedzser elmondása szerint azonban itt is megpróbálnak minél inkább a személyre szabhatóság irányába menni, vagyis a felhasználóknak érdeklődésükhöz jobban kapcsolódó hirdetéseket kínálnak majd.