Nappal, munkaidőben az összes médium közül az internetet használják a legtöbben az Egyesült Államokban, derül ki az Online Kiadók Szövetsége (Online Publishers Association, OPA) friss felméréséből. A szervezet által összegyűjtött adatokból arra lehet következtetni, hogy az összes médiafogyasztás 17 százaléka a neten keresztül zajlik.
Azok a fogyasztók, akik elsősorban a webet használják, többet is költenek, mint a tévénézők: évente átlagosan 26 450 dollárt hagynak a boltokban, míg az utóbbiak csak 21 401-et. Ehhez képest meglepő, hogy a hirdetéseknek csak körülbelül 8 százaléka jelenik meg az interneten, írta a Cnet.
Követték őket
A felmérés, amelyet az OPA megbízásából a Ball State University médiadizájn-központja végzett, egyedülálló volt abból a szempontból, hogy nem bevalláson, hanem követésen alapult. A felmérés készítői naponta 12-13 órán át, ébren töltött idejük 80 százalékában követték a tesztalanyokat, és negyedóránként feljegyezték, milyen médiumot használnak éppen. A 350 megfigyelt férfi és nő a hirdetők szempontjából legfontosabb korcsoportokat (18-34, 35-49, éves 50-en felüli) reprezentálta.
Reggel 8 és 11 óra között például a megfigyeltek 17 százaléka olvasott nyomtatott médiumot, napilapot és webet együtt viszont már 44 százalékuk nézett. Ebből az OPA elnöke, Pam Horan szerint arra lehet következtetni, hogy a multimédiás reklámkampányok jóval több fogyasztót tudnak elérni, mint gondolnánk.
A kutatás eredményeit más felmérések is alátámasztják. A Pew amerikai intézet márciusi jelentése szerint 2005-ben összesen ötvenmillió amerikai használta a netet elsődleges hírforrásként, és a hírolvasás a harmadik legnépszerűbb volt a netes tevékenységek között.