A világ legnagyobb közösségi oldala, a MySpace minden előzetes figyelmeztetés nélkül elkezdte blokkolni a felhasználói oldalaira belinkelt Photobucket-videókat. Más videomegosztókat, de még a Photobucket képeit sem érinti a bojkott, így a valószínűleg nem véletlen hibáról van szó. A MySpace nem egyelőre indokol, még egy "Biztonsági rést fedeztünk fel, ezért ideiglenes tiltást vezettünk be, míg a hibát elhárítjuk" alibiszöveget sem dobtak be, de a Photobucket máris ellentámadásba lendült, és saját blogján arra bíztatja a 40 milliós felhasználói táborát, hogy írják meg a MySpace-nek, mennyire tarthatatlan ez az állapot.
Feketelista
Nem ez az első eset, hogy a MySpace letiltja egyes külső forrásokból származó tartalmak beágyazását a felhasználók oldalaiba. Csak az elmúlt három hónapban tiltólistára került a Vidilife, a Stickam, a Revver és az Imeem video- és képmegosztó oldal. A News Corp. (a MySpace anyacége) illetékesei többször hangoztatták, mennyire nincs ínyükre, hogy egyes közösségi oldalak - konkrétan a Flickr-t, a YouTube-ot és a Photobucketet szokták kiemelni - a MySpace-en "élősködnek", MySpace-oldalakba ágyazott tartalmaikkal szerezve a látogatottságuk nagy részét. A Revver például azért került tiltólistára, mert a felhasználói által feltöltött videókhoz rövid reklámokat csatolt, a MySpace-nek pedig nem tetszett, hogy az ő oldalaikon lejátszott videók után egy másik cég kasszájához járulnak a hirdetők.
A pletykák szerint a MySpace egyfajta vámot vet ki azokra az oldalakra, akik az "élősködő" kategóriába esnek - ezt persze minden érintett fél tagadja, ami összeesküvés-elméletek híveit csak megerősíti a hitükben. Az egykori ellenség YouTube-bal mindenesetre látványosan megenyhült a viszony, mióta a MySpace egy 900 milliós üzlet keretében megegyezett a YouTube-tulajdonos Google-lal, hogy az ő AdSense rendszerük szállítja a MySpace-nek a reklámokat.
"Nem alkuszom, háromszáz!"
A Photobucket blokkolása annál is érdekesebb, mert a napokban röppent fel a hír, hogy az oldal komoly felvásárlási ajánlatot kapott, 300 millió dollár magasságában. Ha nem jelennek meg a MySpace-en a videói, az erősen csökkenti a Photobucket látogatottságát, így az oldal értékét is. Ez pontosan egybevágna azzal az elmélettel, hogy a titokzatos vevő maga a MySpace lenne, aminek illetékesei egyelőre nem kommentálják az esetet.