Ugyanakkor a válaszadók 56 százaléka értékelte azt a lehetőséget, hogy online is beszerezheti a híreket. A legnagyobb bizalom a dél-koreaiak körében mérhető: 85 százalékuk tartja jónak, hogy online is tájékozódhatnak. A dél-koreaiak 34 százaléka az online médiát tartja elsődleges hírforrásának, míg a második helyezett USA-ban mindössze 14 százalék ez az arány.
A válaszadók mindössze 3 százaléka nevezte a blogokat fő hírforrásának. (Ugyanakkor Dél-Koreában ez az arány 17 százalék.) Nem meglepő tehát, hogy egyelőre meglehetősen vegyes a megítélése a webnaplókban olvasható információknak. Legalább annyian bíznak az ilyen hírforrásokban (25%), mint ahányan bizalmatlanok iránta (23%). Ennél valamivel jobb a hivatalos hírszájtok megítélése: 38 százalék bízik, míg 17 százalék bizalmatlan.
Bár a weboldalak általában nem büszkélkedhetnek magas bizalmi indexszel, három webes cégnek mégis kiemelkedik: a Google-ban 30, a Yahoo-ban 28, míg a Microsoft/MSN-ben 27 százalék bízik meg.
A kutatás reprezentatív mintán készült nigériai, egyiptomi, német, brit, indiai, orosz, indonéziai, dél-koreai, amerikai és brazil válaszadók bevonásával.