Orbán
15 °C
23 °C

Lenyomták a pornót a közösségek

2008.09.17. 14:20
Jelentősen átalakult az emberek közti kommunikáció, és az interneten ma már nem a pornó a legnépszerűbb tartalom, hanem a közösségek. Bill Tancer adatbányász szakértő tízmillió felhasználó elemzésével jött rá erre.

Vannak könnyen kiszámítható internetezési szokások, amelyek valamilyen éves eseményhez kapcsolódnak. Például az év utolsó hónapjaiban többen keresnek antidepresszánsokat. Ugyanakkor vannak kevésbé látványos, lassabban végbemenő változások is. Bill Tancer, a Hitwise nevű nemzetközi kutatócég igazgatója úgy látja, hogy az elmúlt évtizedben a pornó és többi felnőtt tartalom iránti érdeklődés jelentősen csökkent.

Élő kapcsolatok

Tíz évvel ezelőtt még a keresések 20 százaléka volt pornográf témájú, ma már csak 10 százalék, és most a legnépszerűbb keresési célpontok a közösségi oldalak. Tancer szerint a 18-24 éves korosztály, a fiatal netezők olyan sok időt töltenek el az online közösségekben, hogy emiatt kevés idejük marad a pornóra.

Nahát, tényleg fekete!

A hírességek iránti lelkesedés is kiolvasható az adatokból, a sztárokkal foglalkozó weboldalak sokkal nagyobb figyelmet kapnak, mint a vallással, politikával, jóléttel és egészséggel foglalkozó oldalak együttvéve, és semmi nem utal arra, hogy ez a trend a későbbiekben megváltozna.

A novemberi amerikai elnökválasztás kapcsán is a külsőségek kerültek az előtérbe. A szörfölők többsége nem az elnökjelöltek politikájáról akar többet megtudni, hanem képeket keresnek Sara Palinról, és arra kíváncsiak, hogy milyen magas Barack Obama.

Pontosabb adatok

Miután az internet jelentősen megnövelte az információ terjedési sebességét, bizonyos esetekben a fogyasztók teremtik meg a történetet, és a média az eseményeket csak lekövetni tudja, vagy éppen pontosítani a tényeket, az interneten ugyanis rengeteg a fals információ, figyelmeztet Tancer, aki egyébként könyvet írt a megfigyeléseiről. A "Click: What Millions of People are Doing Online and Why It Matters," című új kötetben több minden kiderül az emberi viselkedés és az online keresések közti összefüggésekről.