További Net cikkek
Új szereplő
Októberben a virtuális piac új szereplője a Rolex órát hirdető spam volt, amely a kéretlen levelek több mint öt százalékát tette ki. Nem kétséges azonban, hogy ezek a termékek hamisítványok. Leginkább olyan feltörekvő márkákat hamisítanak, mint például a Burberry, a Louis Vuitton és a Gucci.
A levélszemétküldők mostanában olyan szlogenekkel hirdetik hamisított szoftvereiket, mint a "Never use illegal office software" (Soha ne használjon illegális irodai szoftvereket!) vagy az "It's illegal to use hacked Microsoft Office" (Feltört Microsoft Office szoftvert használni illegális!).
A reklámlevelek egy másik csoportja arra alapoz, hogy az emberek ritkán utasítják vissza az ingyenes ajánlatokat. Ezek a levelek drága ajándékokat, például televíziót vagy noteszgépet kínálnak egy felmérés kitöltéséért cserébe, és a "The Consumer Research Corporation" (Fogyasztói Kutatóintézet) névhez hasonló hangzatos elnevezéseket is felhasználnak. A apró betűs szövegből azonban mindig kiderül, hogy ezek a levelek egy "társvállalattól" érkeznek, amely megnehezíti a küldő személyének kiderítését, és megakadályozza a jogi lépéseket.
A potencianövelő tablettához hasonló egészségügyi termékek online megvásárlásának előnyei egyértelműek a patikai beszerzéssel szemben. A levélszemétküldők ugyanakkor újabban azzal is meg próbálják győzni a vásárlókat, hogy a termékek "kanadai patikákból" származnak, ahol a vények általában ingyenesek, és a gyógyszerek sokkal olcsóbban vásárolhatók meg.
Adathalászat
A közelgő karácsony a levélszemétküldőknek a legkecsegtetőbb időszak. A Clearswift előrejelzései szerint ebben az időszakban megnő az olyan levelek száma, amelyek arra buzdítanak, hogy ajándékokat vásároljunk szeretteinknek. Az utóbbi két évben megjelentek olyan rossz szándékú felhasználók, akik elektronikus képeslapok segítségével juttatnak el trójai programokat a számítógépekre. A dolgozók kevésbé elővigyázatosak az ünnepek közeledtével, ezért a vállalatoknak tanácsos figyelmeztetniük munkatársaikat, hogy ne csökkentsék a védelmet.
A adathalászatot alkalmazó csalás még mindig a legszembetűnőbb módja az emberi hiszékenység kihasználásának. A Gartner elemző cég tanulmánya szerint még mindig a Citibank a legnagyobb áldozat. A "csalások" kategóriába tartozó levelek csaknem ötven százaléka tüntette fel magát az amerikai bankóriástól származónak. Az internetes bankmegoldások elterjedésével az adathalászatot alkalmazó csalások egyre hatékonyabban használják ki a kezdő online banki felhasználók tapasztalatlanságát.