Augusztus elején a T-Online felbontotta előfizetői szerződését annak az ötven ügyfelének, akik szélsőségesen sokat, havonta 170-540 gigabájtot töltöttek le, annak ellenére, hogy ezek az ügyfelek korlátlan előfizetéssel rendelkeztek. A cég arra hivatkozik, hogy a letöltők havonta többmilliós veszteséget okoztak neki, a szakértők pedig megállapították, hogy a hatvannapos felmondás teljesen jogszerű volt. A sokak által etikátlannak tartott eljárás után a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH), a NETÉRT, az Linux-felhasználók Magyarországi Egyesülete (LME), az Internet Fejlesztési Alapítvány és a T-Online tárgyalóasztalhoz ült, hogy megoldják az ellentmondásos helyzetet.
Csöppnyi szélsőség
A most megszületett megállapodás szerint a T-Online vállalja, hogy az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) módosításával egyértelművé teszi az extrém felhasználói szokás fogalmát, és annak esetleges következményét.
A T-Online havonta több mint százötven gigabájtnyi adatforgalmat tekint szélsőségesen soknak a most hűségnyilatkozattal nem rendelkező felhasználók esetében. Ezt a kvótát a T-Online majd évente felülvizsgálja, és azt is vállalta, hogy semmiképpen sem csökkenti. A T-Online az Indexhez eljuttatott sajtóközleményben azt írja, hogy az ügyfeleinek a 99 százaléka nem extrém, tehát a többségnek nincs miért aggódnia.
Elküldik máshová
Megállapodtak arról is, hogy a T-Online először figyelmeztet majd, ezt követően pedig más díjcsomagot vagy más szolgáltatót ajánl majd, ha az előfizető továbbra is sokat tölt le. A szolgáltató az ötven kirúgott előfizetőt azzal kárpótolja, hogy a T-Online-os emailcímüket egy évig díjmentesen átirányítja egy megadott címre.