További Szoftver cikkek
A játékok jövője a netről letölthető tartalmakban és a központi játékszerverekben rejlik hangoztatták játékipari guruk az idei GDC-n. A kijelentés egy kerekasztal-beszélgetésen hangzott el, amin részt vett többek között a Star Wars Galaxies vezető fejlesztője, Raph Koster, a Dungeon Siege készítője, Chris Taylor, és Peter Molyneux, akinek olyan játékokat köszönhetünk, mint a Fable vagy a Dungeon Keeper.
Üzletágvezetők is egyetértettek azzal, hogy a játékkonzol akár el is tűnhet az otthonokból. "Minden tendencia a hálózatok felé mutat" – fogalmazott Neil Young, az EA Los Angeles igazgatója. Phil Harrison, a Sony játékdivíziójának egyik vezetője egyenesen "elkerülhetetlennek" nevezte a lépést. A játékguruk elképzelése szerint a nem is olyan távoli jövőben a játékok futtatásához szükséges technikai hátteret távoli szerverfarmok fogják nyújtani, és a felhasználó otthonában található tévékijelzőre már csak a kép jut el szélessávú netkapcsolaton keresztül. Ez persze nem a következő néhány évben, vagy akár évtizedben fog megvalósulni, hiszen egy ilyen kommunikációhoz nagyon gyors hálózat kell, és valószínűtlen, hogy akár tíz év múlva optikai kábelek vezetnek majd minden háztartásba. Addig Young szerint az átmenetet konzol-pc hibridek fogják jelenteni.
Koster ezen túl nem kevesebbet állított, mint azt, hogy a következő nagy platform a Flash lesz. A flashjátékok népszerűsége az utóbbi két-három évben valóban ugrásszerűen nőtt, miközben a technológia grafikai lehetőségei is tágultak, de azt Koster is elismerte, hogy a nagy pénz egyelőre nem ezekben a játékokban van.
Vad víziók
Nem ezek voltak a legvadabb jóslatok a GDC-n. Ray Kurzweil, a mesterséges intelligencia elismert kutatója, aki a lapszkenner és a szöveget beszéddé alakító szintetizátor feltalálásában is nagy szerepet játszott, a hét elején már nagy vihart keltett bejelentésével, miszerint 2029-re a gépi intelligencia beéri majd az emberit. Kurzweil ezt újabb előadásában tovább fokozta: a tudós azt állítja, hogy 2033-ban, tehát alig negyed század múlva a virtuális és a valóságos összemosódik majd.
A tudós a processzorok teljesítményének növekedésére és a számítógépek méretének csökkenésére alapozta merész kijelentését. Szerinte 2033-ban már lesznek vörösvértest méretű apró számítógépek, amik a szervezetbe ültetve segítenek majd egészségesen tartani a testet. Kurzweil szerint az apró gépeket a játékipar is kihasználja majd, és olyan játékok készülnek majd, amelyek környezetét a testben levő számítógépek fogják létrehozni megfelelően stimulálva az idegrendszert. A kutató úgy véli, a játékipar az egyik fő motorja lesz ezeknek a fejlesztéseknek. Vad kijelentéseit már a GDC elején is több szakportál kritizálta, mostani vízióin valószínűleg a virtuális valóságok szakértői fognak fennakadni.